DAG 3 "t zonnetje is gearriveerd...

18 september 2012 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Het is nu dinsdag 18 sept wanneer ik dit intik om 4 uur 's nachts.Ben net wakker geworden van een snikkende Miranda die op de rand v/h bed zit.Ze heeft stekende/kloppende pijnen in haar voet,waar gisteren nog een blaar zat.Ze zit nu in een bakske water en de pijn is al wat minder,zaak om dit in de gaten te houden.Gisteravond een poging gedaan dit blog te schrijven,maar door een combi van vermoeidheid en 't feit dat mn muis ermee is gekapt (dat geschuif met die vinger over die laptop is echt frustrerend!!!) heb ik er de brui maar aan gegeven gisteravond.Terug naar gister dan maar..Na een douche zijn we om 8 uur vertrokken voor een ontbijt om de hoek bij ""La SandwicherY""Een leuk tentje met barkrukken aan de buitenkant die vol in de zon staan(JAWEL vol in de zon:-))) 8 uur 's morgens en 't is prachtig weer.We beginnen met wat koffie en ieders een broodje(brood)
met tonijn voor mij en kaas en een bult sla en komkommer voor Miranda.Zo geen vet ontbijt deze keer..Om 9 uur halen we de auto uit de parkeergarage en gaan we op weg Miami in."t verkeer is behoorlijk hectisch en de Tomtom weet 't af en toe ook niet(Je moet toch iemand de schuld geven voor verkeerde afslagen:-)) )Om 9.45 zetten we de auto op een parkeerplaats aan 't water op de Bayside Marketplace.We lopen eerst richting de Thriller powerboat om een tourtje te boeken.We zijn de eersten en de 1e tour gaat om 11.15 ,maar alleen bij 10 man of meer.We lopen wat rond en de winkeltjes gaan net pas open dus veel is er niet te beleven.We lopen langs een winkeltje met 2 opgedirkte latinas en Miranda wordt aan haar arm meegesleurd naar binnen.Ik maak me uit de voeten op
zoek naar een ATM machine.Teruggekeerd bij 't winkeltje zie ik dat Miranda onderhanden wordt genomen door 1 vd 2 meiden.De ene helft van haar gezicht is helemaal opgemaakt en Miranda ziet er meer uit als een clowntje."t valt wel erg op ,Miranda is leuk om naar te kijken maar mijn ogen dwalen telkens af naar 't decollete van die latina Dat is echt niet normaal ,2 enorme bergen TIET puilen boven haar shirtje uit en bij iedere stap golf dat een paar seconden na.Dit is echt niet normaal.Nonchalant maak ik een paar fotos van de opmaaksessie ,maar in werkelijkheid probeer ik die enorme tieten natuurlijk op mn lens te krijgen."t meiske draait echter elke keer zeer behendig voor me langs zodat een mooi shot er niet in zit.De helft van Miranda's gezicht is klaar ,maar we moeten nu echt naar de speedboot toe."t meiske probeert Miranda vanalles te slijten maar hier is ze""gelukkig "niet gevoelig voor.Snel wordt de andere kant onder handen genomen en zonder iets
te kopen en een kop vol poeier maken we ons uit de voeten(They were NOT amused!!)

Aangekomen bij de boot zien we dat ze net 10 man bij elkaar geschraapt hebben en 't is tijd om te vertrekken.We stappen als 2e in en ik vraag aan de chauffeur?? wat de beste plek is om te zitten.Vooraan,want achterin kun je behoorlijk nat worden.Achterin IT IS dus,we zijn niet van suiker.Op zijn gemakske stuurt de ""kapitein "" ons uit de haven om 's efkes flink gas te geven.WAUW wat een speed zit er in dit ding."t lijkt af en toe wel of we op een verharde weg met kuilen varen,zo hard springen we op en neer.Na ff rondgesjeesd te hebben over de oceaan komen we langs eilandjes met enorme huizen v/d de grote sterren.We varen langs Ricki Martins kleine onderkomen,Gloria Estefan,Sylvester Stallone
en wat meer van dat gespuis.Op een gegeven moment komen we langs een enorme witte mansion en hoor ik,Say Hello To MY Little Friend,door de speakers.We varen langs het gebouw Waar Tony Montana uit SCARFACE gehuisvest was.Een favo van mij dus mooi om te zien.Maar wat mooier is dat er weer gas wordt gegeven,en hoe
Wat een fantastisch idee was dit weer(zegt ondergetekende).Na 45 minuten en toch een droge broek komt er een eind aan een fantastisch ritje (bekijk hiervoor het filmpje bij VIDEOS.. bovenaan dit Blog...)

Dorst,dorst dorst,dat is wat we hebben nu.We stoppen bij Sharkeys waar wat reggea door de speakers golft en bestellen hier een rolling rock en een woodpecker,nog steeds is 't fantastisch weer.Miranda wordt helemaal blij als er Beng Deng Biddie Beng beng door de speakers schalmt.Eek-a-mouse Baby...relaxed maaann..Miranda wil nog wat goedkope sieraden kopen en bij een Claires verkopen ze Hello Kitty spullen(in KISS)
style..Die mannen van Kiss doen ook alles om een paar $$ te verdienen.We kopen nog 2 oud uitziende ijzeren reclameplaten voor in onze nieuwe WC (we hebben nog een grote ijzeren Route 66 plaat van 2 jaar geleden en wat Alcatraz crap thuis liggen,da wordt een skon WCke zo.Next up Little Havana en Coconut Grove.Little Havana is 15 minuten rijden,in ieder geval als je 't in 1 keer doet.Na wat rondgecruised te hebben door straatjes met huisjes met alleen maar tralies voor de ramen besluiten we door te rijden naar
de Cocowalk in Coconut Grove.Dit moet 't bruisende hart van deze omgeving zijn.Nou ja niet vandaag in ieder geval.Wat een dooie boel hier,,mooi,,maar een dooie boel.We vinden een starbucks en een Mango smoothie en Mocha Machiato (en free WIFI) later gaan we bij the Panini Grill lunchen.Een bord met 50 verschillende paninis maakt de keuze wel heel gemakkelijk:-(( Red Thai chicken voor mij en de Turkey Porobello Melt voor
mijn wederhelft.Door 't prachtige weer en omgeving is 't hier goed toeven ondanks de duffe bedoeling.

We besluiten om voor de spits terug te rijden naar Miami Beach en komen om 16.15 terug bij Villa Paradiso.Miranda gaat efkes liggen en ik laadt de fotos van vandaag in de laptop en sluit de nodige apparatuur aan om op te laden.Ik doe een poging om 't filmpje van de Thriller powerboat te bewerken en online te zetten.Wonderwel lukt dit en as we tik staat hij online.Ik heb er zin in gekregen(de filmpjes:-)) ) en ga verder met een Holocaust Memorial filmpje wat Miranda heeft gedraaid.Met wat knippen en plakken en muziek en
effecten,flans ik een filmpje in elkaar.Miranda krijgt er weer kippenvel van en vind 't eigenlijk een ""misselijk"filmpje maar wel erg mooi.Aangezien internet in de USA over 't algemeen zo traag is als dikke stront upload ik 't filmpje naar youtube als we gaan eten.Onderweg heb ik ergens WIFI en krijg een mail van youtube dat er waarschijnlijk Auteursrechterlijke problemen zijn met mn filmpje.('s avonds blijkt ie toch op youtube te staan).We pikken een terrasje  (Mojito's voor Miranda,bier voor moi) en gaan op weg naar
wat food.We willen niet te veel eten en stoppen bij een tentje waar ze sandwiches/wraps en quessedillas serveren.Mijn Philly steak sandwich was verrekte lekker maar ook verrekte weinig en dus neem ik nog maar een stuk van Mirandas Classic chicken Quesedilla (ook lekker,maar komt niet in de buurt van mn eigen Quesedilla creatie al zeg ik 't zelf,mag ik dit zeggen,ja ik mag dit zeggen:-)).We kopen onderweg nog wat water en gaan naar huiske toe,morgen is 't weer vroeg dag en de everglades staan op 't programma.

Ik ben nu klaar met typen en Mirandas pijn is behoorlijk gezakt('t is 5.30 en mevrouw zit dr teennagels te lakken,wa stinkt da toch,da spul).De foto's komen wat later maar niet getreurd ze komen.Check aub de nieuwe filmpjes op dit blog bij VIDEOS bovenaan en laat me ff weten wat je ervan vindt.Vanuit de Sunshine State zeg ik in de hemel is geen bier daarom drinken wij 't hier ,en tot leesz. P.s. vandaag ergens een nieuwe muis op de kop tikken want dit geklooi is behoorlijk frusterend(hoe doet iedereen dat toch??)

1. Henk:
    18 september 2012
    hoge kwaliteit Bamiproductions knap gedaan !
    zonder muis went snel (goed voor je fijne motoriek ;-))
  2. Annie en joop:
    18 september 2012
    fijn dat het weer weer goed is en dat het met de voet van miranda weer beter gaat.
    kijk uit voor de krokodillen.
    groetjes.