DAG 28 1dag,850 km,5 staten....

13 oktober 2012 - Jacksonville, Florida, Verenigde Staten

Om 3.30 wakker geworden van een smsje van telfort,klotezooi.4.45 gaat mijn wekker.Kutzooi wat is 't weer vroeg.We moeten vandaag 850 km rijden naar Jacksonville in Florida.Als we nog iets aan onze dag willen hebben wil ik uiterlijk om 6 uur aanrijden.Om 5 uur trommel ik Miranda uit bed,dit gaat gepaard met een hoop gemauw en gemiep ,maar gelukkig komt ze er toch eruit.

't is nog pikkedonker buiten en om 6 uur zitten we in de auto.'t eerste uur rijden we door 'de stikdonkere Smokey mountains de bergen in,een mooie manier om je dag te beginnen.Na een uurtje draaien we de snelweg op (Miranda slaapt inmiddels alweer!!!!).Binnen no time zitten we al in North Carolina,Daarna volgt al snel South Carolina.Na 2.5 uur rijden is 't tijd om te ontbijten.

We stoppen weer bij een iHOP en ja hoor eieren,worst en hash browns + onbeperkt pannekoeken voor $6.Aangezien we veel in de auto zullen zitten en weinig zullen stoppen,ga ik ervoor.Laat maar komen die koeken.Na 40 minuutjes zijn we weer op weg en stoppen alleen nog maar om te tanken en een pispauze.

In Georgia komen we ff in een file,maar om 15.45 zijn we bij ons hotel in Jacksonville,florida.850 km en 5 staten doorkruist in 9.5 uurtjes niet slecht.Het ging allemaal behoorlijk rap en een dut heb ik onderweg eigenlijk ook nergens gehad.

"t inchecken duurt wat langer als normaal en aangezien Miranda al een 1/2 uur behoorlijk naar de wc moet is elke minuut te lang.We zetten de spullen in de kamer en binnen 20 minuten liggen we aan 't zwembad,van de laatste  1,5 uur zon te genieten.'t is toch weer zo'n 30 graden nu.Voor Miranda was de rit natuurlijk,boring as Hell,voor mij was 't ""just another day at the office"".

Na 't zonnen gaat Miranda ff douchen en ik volsta met een haal onder de arm met de deoroller (later op de avond zoek ik alsnog de douche op,natuurljk)Tijd om wat te eten en 't wordt de Olive Garden waar we in Naples ook al een keer hadden gegeten.

Buiten staan alweer een hoop mensen te wachten op een tafeltje (ze staan natuurlijk niet LETTERLIJK op een tafeltje!!!),mar wij lopen naar binnen en nemen genoegen met een tafeltje bij de bar waar je gewoon meteen terecht kunt.We nemen allebei iets met kip ,hierbij hoort soep of een salade,we nemen allebei de soep.Als ik mijn (heerlijke) soep naar binnen heb,vraagt de serveerster of ik nog een soepje lust.En jawel eerst onbeperkt pannekoeken,nu onbeperkt soep,laat maar komen die gratis soep zou ik zeggen.De serveerster heeft inmiddels gevraagd waar we eigenlijk vandaan komen (zoals iedereen dat hier doet) en vindt het jammer voor ons dat 't onze laatste week in de USA is.Nadat we onze kip op hebben komt ze zeggen dat omdat we morgen hier weggaan (we zijn dr net 4 uurtjes!!!) ze ons gratis toetjes wil aanbieden.We kunnen kiezen wat we willen.We waren eigenlijk van plan om na 't eten naar de overkant van de weg te gaan om Frozen Yoghurt te gaan eten.1 van mijn favoriete dingen hier.Maar ja GRATIS toetjes,wie slaat dat nou af.Als een echte Nederlander,klinkt er een volmondig,Yes,thank you.Miranda neemt een mini chocolat mousse.Ik ga voor een Tiramisu (de mijne is beter!!!!).

We laten een flinke fooi achter(zoals eigenlijk de hele vakantie) en lopen met een strakke pens richting de Starbucks voor wat koffie.Er is hier zo'n drukke,gevaarlijke weg door Jacksonville dat 't zeker 10 minuten duurt voordat we aan de overkant zijn.Net niet lang genoeg om toch nog ruimte te maken voor de Frozen Yoghurt,alleen een koffietje dan maar.We drinken buiten de koffie op en raken aan de praat met een Amerikaan die ons ""Accent"" niet kon plaatsen.Ook kon hij Nederland niet echt plaatsen zoals de meesten hier eigenlijk.Wat dat betreft lijkt 't wel of de gemiddelde Amerikaan denkt dat de wereld ophoudt bij de oceaan.Ligt dat niet bij Ierland was zijn reactie!!!??Ja,zo ongeveer!!!!!Ook dacht hij aan ons accent te horen dat we uit Rusland kwamen.Njet dus!!!

Een niet zo enerverende dag ligt achter ons die eigenlijk noodzakelijk was om zo dicht mogelijk bij West Palm Beach te komen waar we morgen naar 't concert van Journey gaan.Morgen nog 450 km rijden en dan kunnen we een avondje swingen op de beats van oa Don't stop Believin''

'Liggend op een klam bed in Florida tik ik 't kortste blogje van de trip (ook wel eens lekker) en beginnen we aan de laatste 4 dagen van deze trip

HAstalaVista Baby.....

1. Mam enpap:
    13 oktober 2012
    ja het kan ook niet altijd lang zijn maar het was toch goed
    groetjes en tot ziens hoedoe