DAG 29 a Journey to Journey....

14 oktober 2012 - West Palm Beach, Florida, Verenigde Staten

7.15 ben ik weer uit de veren.Om 7.45 maak ik Miranda wakker.We moeten vandaag nog zo'n 450 km rijden om bij West Palm Beach te komen waar we vanavond naar 't Journey concert gaan.Vandaag geen ontbijt bij Ihop of Waffle House of iets dergelijks,nee er zit een PUBLIX supermarkt aan de overkant dus ik besluit om wat broodjes en koffie te halen.

Ondertussen dat ik naar de Publix ga kan Miranda mooi haar ochtendritueel afhandelen dus dat is mooi wat tijdswinst,om 9 uur wil ik in de auto zitten.Ik haal wat croissantjes en croissantjes met tonijnsalade en sla nog wat water in voor de komende dagen.Er moet getankt worden dus daar kan ik mooi gelijk de koffie meenemen.Als ik terugkom is Miranda al een heel end klaar dus er kan op de kamer ontbeten worden.

Iets voor 9 zijn we klaar voor zo'n beetje de laatste kilometers van deze vakantie.'t is alweer erg warm en op nog een tankbeurt  (de laatste deze trip) met een sundaeijsje na,rijdt ik in 1 ruk door.

Om 13.30 zijn we bij de Royal Inn en een half uurtje later liggen we aan 't zwembad.Aangezien het alweer zo'n 86 fahrenheit is en ik op tijd naar t concert wil,is dit de beste optie voor de middag.Miranda vindt dit natuurlijk helemaal niet erg.'t waait wel behoorlijk  vandaag wat voor mij niet erg is zo kan ik 't wat beter uithouden aan 't zwembad.Miranda houdt 't toch wel uit ,al staat er geen zuchtje wind.Na 3 uurtjes lammen in de zon is 't tijd om in ons concertkloffie te schieten en naar 't Cruzan Amphitheatre te vertrekken.'T originele plan was om een taxi te pakken zodat er wat meer gedronken kan worden,maar uiteindelijk nemen we gewoon de Jeep voor de 5 km naar 't concert.

We komen bij 't openluchtheater aangereden en overal zijn parkeerplaatsen voor $20.Da zal toch niet waar zijn he,stelletje afzetters.Door de politie die hier overal staan worden we echter naar achteren verwezen waar we gratis kunnen parkeren."t befaamde Amerikaanse Tailgating is al in volle gang hier.Tailgating is 't ruim voor 't concert aankomen bij een concert of sportwedstrijd,een tafel,stoelen koelbox ,BBQ achter uit je auto halen en beginnen met muziek draaien ,bier drinken en BBQ en op de parkeerplaats.Een mooi ritueel om een keer te zien.Achteraf snap ik goed waarom dat gedaan wordt.

Ik moet nog ff mijn kaartjes ophalen die ik een paar maanden geleden al besteld had en na een 20 minuutjes wachten kunen we 't terrein op.Overal staan mensen met klapstoeltjes,dekentjes etc in de rij."t is een openlucht concert in een Amphitheater waar je in de eerste rijen een stoel hebt maar daarna een groot veld hebt (omhooglopend) waar iedereen dus met stoeltjes en dekentjes 't gras op kan.Een grappig gezicht om mensen voor een concert met hun hele hebben en houwen voor de poort te zien staan.

Wij hebben ook LAWN kaartjes en ze waren voor Amerikaanse begrippen zeer goedkoop $19 per stuk.We hebben eigenlijk sinds ons ontbijt niks meer gegeten vandaag dus zullen we eerst de eettenten maar opzoeken.En nu weet ik gelijk waarom iedereen aan 't tailgaiten is voor 't concert.De prijzen hier zijn echt ,niet meer normaal velachelijk zo hoog.

In Nederland zijn de prijzen bij concerten ook al hoog maar dit is echt niet meer normaal.We nemen een hotdog met friet en wat drinken en ik kan gelijk $30 aftikken.Nadat we een shirtje hebben gekocht en nog wat drinken,1 blik bier(0,5 l) en een cocktail voor Miranda $25.((Ben ik blij dat ik de auto naar 't concert heb genomen!!!!!!!)),gaan we richting 't veld.

Overal zitten al mensen op hun dekentjes en stoeltjes en ook wij kiezen een plaatsje uit en planten onze konten in 't gras.Eerst is 't de beurt aan Loverboy (ik ken 2 nummers) en daarna volgt PAT BENETAR,die eigenlijk verrassend veel bekende nummers heeft.Zelfs hier bij de voorprogramma's staat iedereen al te zingen en te dansen.Wat dat betreft is Amerikaans publiek echt verschillend van Nederlands.Bij onze 1e 2 trips naar The Southwest hebben we in kroegen al regelmatig gezien dat mensen meteen de dansvloer op gaan.

Om 9 uur is 't dan de beurt aan Journey.'t is nog zo'n 27 graden nu en er volgt een zeer relaxed concertje Klassiekers Don't stop Believin'',Open Arms en Faithfully passeren de revue.De zanger is niet echt goed bij stem en er volgen iets te veel solo's (ik snap niet dat bands dit nog steeds doen,de sfeer valt bij solo's altijd enorm terug!!)."t is echt een mooi gezicht om al die maffe amerikanen te zien dansen waar wij meestal alleen maar wat met ons hoofd schudden.Na een kleine 2 uur zit 't erop.

't concert op zich was een stuk minder als 't concert in de HMH wat we gezien hebben,maar de hele sfeer en de relaxedheid van 't op 't gras liggend van een concert te genieten in 28 graden is priceless.We gaan in kolonne richting de auto en ondanks dat er zo'n 15.000  man (ik heb ze ff geteld) waren,zijn we in no time van de parking af.In 10 minuten zijn we bij ons hotel.

Uiteindelijk hebben we 1300 km afgelegd om bij dit concert te komen en 't was 't zeker waard.We hebben al heel veel concerten gezien,maar nooit eentje in zo'n aparte setting.

Morgen kunnen we eigenlijk voor de 1e keer deze vakantie ECHT uitslapen en hoeven we maar een goei uur te rijden naar onze laatste stop Hollywood Beach voor 3 daagjes strand.Sommigen zouden zeggen dat na 29 dagen  onze vakantie nu pas echt begint!!!(uitslapen en strand!!).

Nog nagenietend van een relaxed dagje Journey zeg ik ,,

Don't stop believin'' en tot spoedig.....

1. Annie en joop:
    14 oktober 2012
    geniet er nog lekker van ,die laatste dagen aan het strand
    groetjes
  2. Mam enpap:
    14 oktober 2012
    goed uit rusten, en een beetje afvallen groetjes houdoe
  3. Tanja:
    14 oktober 2012
    nog fijne dagen en geniet van het lekkere weer en weer in goede staat thuis met natuurlijk wat zon voor ons.

groetjes tanja,rioy en nathan