DAG 4 ALI GATOR...

19 september 2012 - Naples, Florida, Verenigde Staten

Tijd om de koffers te pakken en te vertrekken uit Miami Beach.3 fantastische dagen hier gehad met minder (nat) maar ook heel goed weer.'t is 7.15 en we willen uitchecken maar de receptie is nog gesloten.Dan de sleutels maar door de brievenbus duwen want tot 8.30 wachten is geen optie.De Everglades staan op 't programma en we hebben ons volgende hotel in Naples.We besluiten om onderweg maar ergens een broodje te eten,want ik wil om een uur of 9 bij de Everglades zijn.Het verkeer Miami uit valt erg mee en 't is al verrekes heet nu.We stoppen bij een PUBLIX (grote supermarkt) waar we een broodje bestellen.Die wordt hier alla een subway voor je klaargemaakt.Ik neem een heel stokbrood met tonijn en daar wordt dan ook een hele bak tonijn opgesmeerd.Ja ze zijn wat dat betreft hier niet zuunig.Miranda gaat voor een halve Veggie.We besluiten dit onder 't rijden op te eten en dat gaat natuurlijk weer gepaard met 't nodige kliederwerk.Probeer maar 's een halve meter brood al rijdend achter je kiezen te duwen.

Rond 9.30 komen we op 't visitor center van de Everglades aan en rijden, na ons helemaal volgesprayed te hebben met antimuggen spul,door naar de trail die we zeker willen lopen,de Anhinga Trail.Hier heb je eigenlijk de meeste kans om Wildlife te zien."t is gruwelijk heet en ik zeg net tegen Miranda dat 't wel meevalt met de muggen,wordt ik door iets in mijn rug gestoken.Nou dat voelt niet als een mosquito,meer als een breinaald in mijn rug(niet dat ik ooit een breinaald in mijn rug heb gehad-)) )De trail is een verhard pad met bruggetjes dus geen geklim hier.De omgeving is fantastisch hier en 't weer zit deze keer echt mee,wat een hitte.Aan 't begin v/d tral waarschuwd Miranda mij dat ik bijna op een enorme sprinkhaan ga staan.Mooi ons eerste Wildlife hier.Fotootje schieten dan maar.Langs 't water staat een grote witte Ibis zijn ontbijtje te zoeken.In een bochtje worden we door anderen erop gewezen dat er in de bosjes een grote alligator ligt.Stilletjes gaan we dichterbij en inderdaad daar ligt ie.Dr zit niet veel beweging in da beestje.Die heeft al vroeg zijn siesta.We nemen wat foto's en wandelen door.Miranda spot een grote schildpad in 't water met een rare kop,de tuitsnuit schildpad denk ik ??Moeilijk te fotograferen zo'n zwemmend beestje.Even verderop spotten we weer een alligator en net op 't moment dat we op een benkske ff van de rust willen genieten wordt 't gruwelijk donker en barst er een bui los.Schuilen kun je hier niet en redelijk rustig lopen we de trail terug (de regen hier is gewoon warm dus een buitje valt meestal wel mee).IK zeg tegen Miranda dat 't wel meevalt en al bijna voorbij is.En ja hoor dr komt me daar een hoosbui overheen niet normaal.Zeiknat en helemaal doordrenkt komen we terug aan 't begin vd trail.Aangezien Miranda's  problemen met haar voet van de vorige natte voeten sessie waren,wil ze deze eigenlijk zo snel mogelijk drogen.Ze gaat naar de wc omzich daar helemaal droog te fohnen.Dr verf begon ook al uit haar haar te lopen dus drogen die hap."t duurt nogal al lang en ik besluit ff in de auto te wachten om de camera te drogen.We wilden eigenlijk nog de Gumbo trail lopen ,maar die laten we maar schieten met dit weer.Tegen de tijd dat Miranda droog is en terug bij de auto ,heb ik heel die tijd met de deur open gestaan.Dit blijkt niet zo slim,de auto zit nu vol met kleine mosquitos die ons wel een lekker hapje vinden.Na de meeste eruit gejaagd te hebben vervolgen we onze weg richting Buffalo Tiger Airboats.Volgens Tripadvisor is dit een van de beste airboattrips in de omgeving,dus die wil ik graag doen.Op weg komen we ontelbare Airboats tegen waar massaal de mensen volgestouwd op de bootjes zitten.Das niks voor ons en gelukkig zien we aangekomen bij Buffalo Tiger dat hier bijna niemand is(dit kan goed en slecht zijn natuurlijk).We zijn inmiddels in Indianen land vd Miccosukee tribe.We betalen voor de airboat en Miranda maakt nog ff een sanitaire stop in de Dixie achter de airboats.We zitten alleen met een ander Nederlands stelletje op de boot.We krijgen een wattenbolletje voor de herrie mee en gaan met die banaan dan maar.De boot wordt gevaren door een jong indianenmeiske en ze houdt er goed de vaart in.Prachtig man hoe ze die airboat over 't water laat sliden en al driftend wat bochtjes maakt.Dit is nu al geslaagd('t  is ook weer Superheet op 't moment).

We maken een stop op 't water en 't meiske begint rare geluidjes te maken.Meteen komen er 4 vogels op de boot af.Ze heeft wat brood mee en lokt hier de vogels mee dichterbij.Deze rare geluiden gebruikt ze ook om alligators mee te lokken.Ze spot meteen een babyalligatoortje die helaas op afstand blijft.We varen wat verder en stoppen bij een plek waar grotere moeten zitten.Ze begint weer geluidjes te maken en in no time zit er een bakbeest naast de boot.Die beestjes zijn gek op brood(en kleine hondjes volgens haar).Ze lokt 't beest dichterbij en aait 'm zelfs over zn kop (wanne mafkees zeg).Vervolgens leggen we aan bij wat land,dit blijkt een indianen nederzetting te zijn.Er staan wat hutjes en in een van die hutjes brand vuur."t is de bedoeling dat dit vuur altijd blijft branden dus bij iedere stop wordt hier wat met 't hout gewiebeld om 't vuur weer wat op te laaien.Op deze plek zit ook een enorme alligator die ze op 't land probeerd te lokken.Alligators zijn hele luie beesten en onze jongen komt maar half op 't land.Grappig is 't geluid die de bek maakt als die dichtklapt na 't vangen van wat brood.We staan nu dus maar zo'n meter van dat bakbeest af,en geen kant om op te gaan.Gelukkig is ie nog wat slaperig dus gevaar is dr niet.Na 45 minuten zit de airboattrip erop en zijn we weer een fantastische ervaring rijker.

Op ons vervolg richting Naples stoppen we bij 't Miccosukee restaurant,waar Miranda een grilled cheese neemt en ik ga voor sampler nr 2,yes de Gator tail bites en de frogs legs.Miranda vindt dit zielig maar helaas voor haar Gator smaakt best goed en eet ik mn bordje netjes leeg (zoals 't hoort).

Na een saaie rechte weg(ik kreeg af en toe een behoorlijke wegtrekker achter 't stuur) komen we om 15.45 in Naples aan.We hebben een La Quinta hotel en 't ziet er allemaal picobello uit.Miranda moet nog ff 't blog lezen en in die paar minuutjes val ik gelijk in slaap op 't bed.15 minuutjes later na een powernap ben ik weer 't mannetje.We zitten vlakbij Tin City en dat is volgens tripadvisor the nr 1 thing to do hier in de buurt dus daar gaan we ff (te voet) langs.Na een kleine wandeling komen we aan in Tin City (Gin Zin City achteraf)."t is behoorlijk verlaten en het geheel ziet er wel grappig uit,maar wat unne meuk zeg."t ene prietprutwinkeltje na 't andere.En dr hangt hier een penetrante vislucht(we zitten aan de haven)Dit hebben we dus zo gezien.Net op 't moment dat we willen vetrekken begint er een onweersbui die zn weerga niet kent,man man man wat gaat 't tekeer.We gaan terug naar binnen en gaan naar 't enige barretje in Tin City.Daar zitten toch wat mensen en wat een pech weer voor ons,"t is Happy Hour.2 voor 1 dus.Een hoosbui en ook nog dit,wat een pech.Ik neem een halve liter Stella (een liter dus) en Miranda gaat voor een koffie en gaat daarna aan de Sangria."t begint steeds harder te stormen maar na een half uurke is 't dan toch gedaan.We zijn nu toch wel behoorlijk moe en willen terug naar 't hotel.We willen naar buiten stappen en daar gaat ie weer de volgende bui.We draaien om ,maar inmiddels hebben de winkeliers besloten om de zaakjes te sluiten (die zn eigenlijk tot 9 open en 't is nu iets over 6sen)die hadden dus gin zin meer.dan maar ff de bui afwachten op een benkske(met de lucht van rotte vis)Zogauw 't droog was zijn we aangelopen om voor de volgende bui terug te zijn.Met soppende voetjes komen we bij La Quinta aan.Ik ga ff op bed liggen(na een overheerlijke sessie op 't toilet) en Miranda klimt op de wasbak om met haar voeten in de Badedass te gaan weken.Ze heeft toch weer erge last van die kapotte voet en dat natte weer helpt natuurlijk ook niet.

Om ongeveer half 9 lopen we naar de overkant om bij de Olive Garden (italiaans restaurant) wat te gaan eten.Ik denk dat 't slechte weer hier in de vloerbedekking is gaan zitten want er hangt een vreselijke muffe putlucht binnen.Jammer voor zo'n mooie tent met achteraf heerlijke pasta.Mijn halve liter Blue Mountain smaakte ook verrekes goed.De prijzen liggen hier behoorlijk wat lager als in Miami en dat vinden we helemaal niet erg.Na inspectie van de rekening zie ik echter ,Kids chicken fingers te staan en die hadden we net niet gehad(wel aan gedacht natuurlijk).

Aangezien we hier een behoorlijke WIFI hebben,gooi ik ff de foto's van gisteren en vandaag op 't blog en besluit morgen vroeg (nu dus!!) 't verhaal te tikken.

Volgende stop wordt Kissimmee (vlakbij Orlando) waar we 10 dagen een appartementje hebben en dus geen gesleur met koffers voor de komende tijd.We gaan straks na ons ontbijt(inclusief deze keer) rustig op weg."t is zo'n 4 / 4 1/2 uur rijden en er staat verder nix op 't programma vandaag.Dus een rustige dag,maar dat lezen jullie morgen wel.

De groetjes van 2 half verzopen katjes vanuit Naples,florida en ik zou zeggen,

Wie de regen niet eert is 't zonneke niet weerd ........

1. Mam enpap:
    19 september 2012
    kop op morgen gaat het beter
  2. Vic en faatje:
    19 september 2012
    He daar,jullie twee!! Wat een suuuperrrr vakantie,vette blog en zeer mooie foto,s. Als eerste,miranda je moet blarenpleister halen werkt perfect. henrie schrijf een boek of iets?$$$$$
    Tonny montana,s huttje leuk optrekje!
    vet!tussen die crocodillen! waar wat een gek wijf wie aait er nauw z.n beest? echt levensmoe die muts! maar al dat grooote eten,echt iets voor mij,ik krijg er honger van.

groeten vic
  3. Henry:
    19 september 2012
    Hey Vic,fijn dat je 't volgt .'t is ondanks wat onweer weer keigaaf hier,motte echt s doen.laat die reacties maar komen,vinden we leuk..vergeet nie de filmkes te bekijken...de groeten aan faatje
  4. Jacqueline:
    19 september 2012
    Henri wat kun je toch mooi vertellen!!!
    Vorige keer had ik al een smile op mijn gezicht bij het lezen van jouw schrijfwerk en nu weer!!!
    GA ZO DOOR!!!!