DAG 5 KISSIMMEE KISSIYOU

20 september 2012 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Hehe eindelijk een dag om lekker uit te slapen.Het is dan ook bijna 5.30 als ik opsta om 't vorige blog te schrijven.Miranda is inmiddels ook wakker en ligt wat te puzzelen op bed.Ondanks dat ik nog steeds geen muis heb gaat 't redelijk gemakkelijk vandaag.Om 8.15 gaan we ontbijten (inclusief deze keer).Een continental breakfast wat zoveel betekend als wat cornflakes ,bagels,brood voor in de broodrooster en een wafelijzer.Een keer geen vette hap is ook niet erg.In navolging van Miranda gooi ik 2 sneeen brood in de broodrooster,maar vind die van Miranda na 1 sessie niet bruin genoeg,dus ik trek de sneetjes nog maar een keer naar beneden.Ondertussen begin i k aan mn cornflakes en mn muffin totdat er wel een erg aangebrande geur uit de ontbijtruimte komt.Pikzwart haal ik de sneetjes uit 't apparaat.Gelukkig zijn we de enigen hier dus who cares.Miranda belt ondertussen naar huis en na 't ontbijt probeer ik nog een filmpje in elkaar te flanzen van de airboat trip.We hebben tijd genoeg vandaag.Geen spannende dingen op 't programma alleen een ritje van zo'n 400km naar Kissimmee vlakbij Orlando.Een eitje voor een chauffeur dus roestig aan vandaag.

Om half elf gaan we op weg en duiken gelijk de eerste onweersbui in."t is een redelijk recht toe recht aan rit vandaag dus de cruisecontrol gaat op 70 mijl,zo'n 115km per uur en cruisen maar.Miranda rookt niet meer maar dampt  (ze heeft een e-cig mee een electronische sigaret,die haar goed bevalt)Met de e-cig kan ze onderweg gewoon in de wagen roken zodat we niet voor elk hassiewassie hoeven te stoppen als voorgaande jaren.We stoppen alleen voor de 1e tankbeurt van dit jaar en een koffie/pisbreak.Bij de vorige trips naar de US gaf ik telkens mn creditcard af aan de kassa maar na de laatste keer (mijn enige cc werd geblokkeerd in Zion Canyon 2 jaar geleden na een tankbeurt in Bryce canyon!!) verrek ik 't om 't zo te doen,dus geef ik cash ($60 dollar) af bij de cashier voor pomp1.Tot mn verbazing stopt de meter bij 36 dollar en ga ik naar binnen om wat water ,knauwwaar en een tempexbox (voor de koude drankjes onderweg) in te slaan.Uiteindelijk was $60 dus nog niet genoeg,en moest er bijgelapt worden.

Na enkele korte hoosbuien onderweg komen we om een uur of 3 aan bij de Orbit villas in Kissimmee.Ik stop de auto 20 meter voor de receptie maar toch krijgt Miranda het voor mekaar om met kletsnatte poten naar binnen te gaan."t inchecken gaat van een leien dakje en we gaan met de auto naar ons onderkomen voor de komende 10 dagen (Geen gesleur met koffers dus de komende tijd).Aangekomen bij ons kamertje ,krijg ik de deur met geneen v/d beide pasjes open.Miranda wil 't ook wel proberen en nadat ik eigenwijs (ik ben toch de man:-)) )'t nog 5 keer probeer ,krijgt Miranda de deur in 1 keer open..(Ik had de magneetstrip aan de verkeerde kant zitten:-(( )).

We komen binnen en YEEHAA ,wat een appartement.De kamer met keuken is net zo groot als bij ons.We hebben 2 slaapkamers en 2 badkamers waarvan 1 met een 2 persoons bubbelbad.Dit betekend 2 plees,dus deze jongen gaat 10 dagen lang lekker die bril omhoog laten staan,wat een luxe:-)).Ik heb op deze vakantie nog geen tv gekeken en hier hebben we er 3.FF tussendoor 't is hier nu 22.30 's avonds en we zitten onder 't genot van de zoveelste alcoholische versnapering buiten in onze serre,en terwijl ik deze regels type staat er hier goddomme een RACOON (wasbeer) 30 centimeter van ons af voor onze toko.WTF das skon,en gin camera bij de hand ,das minder.Sorry voor deze onderbreking ,terug naar de waan van de dag,waar was ik.O Ja ,3 tv's ja wa moet je dr mee.Verder hebben we een afwasmachine ,oven ,wasmachine,droger ('t is hier wel vrouwvriendelijk:-)) en een grote koelkast.Een grote tafel,een grote bank,een kleine bank met voetsteun en het zwembad op 5 meter van onze buitenplaats.Hoe gek kende 't bedenken,wij hebben 't.

De WIFI is hier ook erg goed (heel belangrijk)dus misschien zal ik 1 dezer dagen nog wat extra filmpjes uploaden voor de liefhebbers.(Nee geen bubbelbad homemovies!!!).Over wifi gesproken,waar is mijn Iphone ?? WTF ik ben niet iemand die snel in paniek raakt (ahum!!),maar waar kan da ding zijn.Na alles afgezocht te hebben in onze mansion,duik ik als een ware mafkees in de auto om met piepende bandjes naar de receptie te crossen.Daar aangekomen spring ik uit de nog rijdende ...,nee nou wordt ie te dol.....ik parkeer de auto netjes voor de receptie en ren naar binnen.Heeft U misschien mijn telefoon gevonden?? Nope nix gevonden.Ik loop samen met een oud mannetje wat over de vloer te kijken en ondertussen gaat de telefoon bij de receptie..Miranda heeft de foon op 't bed in de 2e slaapkamer gevonden.Nondeju wat een opluchting.Na me verontschuldigd te hebben bij de receptieman begeef ik me rustig als altijd terug naar 't appartement.Wa bende toch ok een paniekzaaier alzelevuh,is de reactie van Miranda (en gelijk heeft ze).

We zitten hier de komende 10 dagen en hebben een volledige keuken tot onze onze beschikking,dus we gaan eerst ff naar de Publix om wat brood en beleg in te slaan voor 't ontbijt voor de komende tijd.Gelijk wordt er maar wat alcohol en ijs meegenomen.We zijn dr toch.$85 lichter verlaten we de supermarkt.We kunnen de 1e dagen vooruit hier.

We besluiten bij Denny's wat te gaan eten,dit is op loop afstand en hoewel 't met Miranda voet nog niet echt goed gaat laten we de auto voor de deur staan.Bij Denny's hebben we een heel vriendelijke waitress die ons wat adviezen geeft over 't eten.We zijn op vorige trips eerder bij Denny's geweest en dat is ons goed bevallen.We nemen deze keer wat na en Miranda besteld de Apple caramel crisp en gelijk vraagt Judy the waitress of we dit gaan delen,het schijnt nogal veel te zijn.Nou vooruit dan maar,mijn caramel,chocolate new york style cheesecake with nuts,kortweg turtle cake komt wel een andere keer.Gelukkig maar achteraf,'t toetje van Miranda is MIIEERRRzoet en eigenlijk een soort appeltaart die door de blender is gehaald met extra veel caramel en een bol vanilleijs.Tijdens 't eten hiervan worden we al misselijk van de zoetigheid.Ik laat niet snel iets staan maar dit gaat niet opkomen vandaag.Bij 't betalen krijgen we een tegoed bon voor een gratis BUILD YOUR OWN BURGER ,bij ons volgende bezoek (de bon is wel alleen geldig tussen 22.00 uur en 5 uur 's nachts!!!)

Er zitten behoorlijk wat typische Amerikaanse smakeloze prietprutwinkeltjes op loopafstand,en aangezien ik nog op zoek ben naar een muis gaan we maar 's op zoek.Nix gevonden in de shops ,blijft er alleen en fotoshop aan de overkant over.We lopen naar binnen en de 2 mannen v/d shop vragen wat we willen.Ik zeg dat ik de Cheapest Mouse vd shop wil.Hoeveel wil je uitgeven dan.Miranda zegt $7 en de mannen vinden dit wel grappig.

Dat hebben we niet ,de mannen rommelen wat in een kastje en leggen iets op de toonbank.Wat een verpakking voor een muis.Een muis,een adapter 2 kabels en een accu!!!!Ik begin te lachen en vraag of ze deze nog uit de jaren 70 hebben liggen en of 't de 1e uit hun assortiment was!!!De mannen vinden dit duidelijk wel grappig en lachen honderduit.Ik leg er nog een schepje bovenop en vraag al lachend of ze geen grote accu voor op mn rug hebben!!!Als kers op de taart zeg ik dat ik me zorgen maak dat ik met deze muis vanwege 't gewicht waarschijnlijk bij 't vliegveld $50 bij zal moeten betalen.Die hoef ik niet dus is de conclusie...We hebben dan alleen nog deze...een draadloze ROZE muis.Ik mag 'm voor $20 hebben.Ik lach 'm eerst uit en zeg daarna I'll take it (ik zal dr toch 1 moeten hebben).

Nog nagenietend van dit hilarische gedoe,vertrekken we richting onze mansion.Alwaar ik bij 't uitpakken v/d muis 'm op de grond laat butsen en ik dit verhaal dus weer zonder muis zit te tikken."t kan raar verkeren.We zitten nu lekker in onze serre aan wat drank en gaan zo naar bed ,want morgen is 't weer vroeg dag want Miranda's favoriete dag staat eraan te komen.De Discovery Cove,met 't zwemmen met de dolfijnen.De weersverwachtingen zijn echter bagger,dus of 't doorgaat......jullie horen 't morgen wel.

Ik zou zeggen al is de Racoon nog zo snel ,de camera achterhaald 'm wel.......die foto's gaan dr komen.....

Voor nu slaapzuh en morgen gezond weer op,vanuit Kissimmee 26 graden 23.15...

1. Jacqueline:
    20 september 2012
    Oh wat is het toch gezellig om 's ochtends een stukje van Bami te lezen.................je krijgt meteen goede zin!!!
  2. Mam enpap:
    20 september 2012
    lekker bubbelen en dan slapen
  3. Mam enpap:
    hier geen regen maar tranen PSV met 2 0 verloren