DAG 6 Daar heb je FLIPPER....

21 september 2012 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Het is 5.30 als we opstaan (langzaam maar zeker blijven we iets langer liggen),en 't is vandaag D-Day ,Discovery Cove Day.Dit is een vd eerste dingen die ik thuis al geboekt had en moet een fantastische dag gaan worden.We gaan zwemmen met de dolfijnen.Miranda heeft dit in 2008 al gedaan in Sea World San Diego en nu is 't ook aan mij de beurt om te knuffelen met die vrolijke duikelaars.We slaan 't ontbijt over,'t eten en drinken is inclusief voor heel de dag.Bijna alle sieraden worden achtergelaten (alles moet toch af) en om 7 uur vertrekken we naar Discovery Cove."t is maar een goei kwartiertje rijden en met 't ochtendzonnetje in de rug arriveren we om 7.20 op de parking van DC."t begint hier al aardig vol te lopen,maar 't inchecken gaat toch redelijk vlot.We krijgen wat uitleg over 't rijlen(reilen??) en zeilen(zijlen??) van vandaag en met ons persoonlijke pasje gaan we eerst op weg naar 't ontbijt.Onze date met Flipper is om 8.50 dus tijd zat om ff wat te eten.Dat ontbijtje ziet er goed uit en na 't dumpen van onze spullen krijgen we een Vest voor in 't water en onze persoonlijke snorkels voor de rest vd dag.Om 8.45 melden we ons en na een intro van een trainer gaan we richting 't water.Je mag op je trouwring en een horloge na niets van juwelerij aan hebben,maar Miranda's oorbel die er al 20 jaar inzit gaat er natuurlijk niet uit.We horen er uiteindelijk niets meer van."t is niet zo dat ze bang zijn dat je de dolfijnen bezeerd maar die beesten schijnen alles op te vreten wat je verliest in 't water,dus vandaar.

We zitten in 1 groep met een man of 8.Ik had geprobeerd om ons in 2 aparte groepen te laten zetten,maar dit ging niet,dus zijn we voor foto's veroordeeld tot de zeeeeeer prijzige fotosessies van het park.Ja handel is handel zullen ze hier wel denken.We mogen eerst met JENNY 't water in ,een vrolijke (die beestjes hebben altijd een lach op hun gezicht)meid en ze heeft er zin in.Eerst mogen we Jenny aaien en daarna mogen we haar een kusje op de neus geven.Iedereen krijgt 1 kusje en jawel natuurlijk doet Miranda 't niet helemaal correct en mag voor een 2e keer op de bek met Jenny.Miranda had niets teveel gezegd,'t is echt een beleving om met zo'n beeske in 't water te zijn.Na een knuffel met 't beestje wordt er van dolfijn gewisseld en is 't de beurt aan Lester een manneke.We krijgen uitleg over vanalles en na een ""ritje"" aan de vin van Lester zit onze tijd er alweer op."t was in 1 woord fantastisch en je wordt inderdaad gelijk verliefd op zo'n beestje.

We worden gelijk meegenomen om de foto's te bekijken,je kan ze gelijk bestellen om ze later op te halen voordat je gaat.KAtzjingg,die prijzen liegen er niet om.Wat een afzetters voor een paar fotookes.We hebben zelf geen enkele foto hiervan dus doen we maar wat iedereen doet,we bestellen een pakket.

Tijd om wat te drinken,Miranda lust wel een cocktail maar alcohol pas na 11.00 dus gaan we voor iets anders,ze hebben keus zat en 't is all-inn.Met onze snorkels in de hand begeven we ons naar de ""Grand Reef"" waar je kunt zwemmen tussen tropische vissen en echt Ënorme"pijlstaartroggen.Gaaf man om in 't water te zijn met die enorme beesten die langs je lijf af zwemmen.Waar een dolfijn heel rubberachtig aanvoelt,voelt zo'n rog heel fluweelachtig aan.Iedereen is volop aan 't snorkelen en Miranda en ik lijken wel de enige 2 die niet weten hoe je moet snorkelen."t zal wel niet heel moeilijk zijn maar we krijgen 't niet voor elkaar.Dan maar zonder snorkel achter die beestjes aan.We hebben een onderwatercamera bij dus we kunnen mooie plaatjes schieten en skon fimpkes draaien onderwater."t weer wordt inmiddels een stuk beter en we blijven een behoorlijk tijdje hier ronddobberen.We besluiten onze snorkels te dumpen voor de rest vd dag,en gaan op weg naar de lunch."t is een warme lunch met voor ieder wat wils.

Na nog aan een barretje een pilsje te hebben genuttigd gaan we op weg naar Explorer's Aviary.Ik ben niet een hele erge vogelliefhebber maar dit is wel erg gaaf.In een soort nagebootst oerwoud kun je bakjes met voer halen en al rondwandelend komen er van allerhande felgekleurde vogels op je af.Af en toe gaan ze op je arm of hand zitten om wat te eten.Op een gegeven moment zit ik op mn knieen om een raar uitziend vogeltje te voeren,maar die lijkt mijn voeten veel interessanter te vinden en klimt op de achterkant van mijn voet om een tijdje wat rond te snuffelen.Ik roep Miranda voor wat foto's want zelf lukt dat zo niet.Er zitten echt ontelbare verschillende vogels hier en we lopen dus ook best wel lang hier rond.

Miranda is haar vest ondertussen behoorlijk beu en we brengen haar vest (aan de andere kant van 't park ) weg.Next up de lazy river,waar je op je gemakske hangend aan een drijvende staaf wat rond kunt dobberen.We lopen met onze gele staaf 't water in en Miranda wordt door 1 van de (ontelbare,ze zijn overal??) medewerkers teruggefloten. You've got to were your vest for this!!!En daar gaan we weer helemaal naar de andere kant vh 't park om een vest voor Miranda op te pikken.Op de lazy river dobberen je langs een eilandje met aapjes,maar die laten zich net nu niet zien natuurlijk.1 apje durft 't toch aan om zich aan ons te vertonen al is 't op gepaste afstand.Verderdobberen dan maar.Oh wat is 't toch een relaxed dagje zo.Zon,beeskes en drank wat wilde nog meer.Ook de otterkes hebben geen zin in de zoveelste fotosessie van vandaag,dus geen otterkes voor ons vandaag.(we hadden ze eerder al ff gezien.)

De dag schiet al aardig op en we beslissen om alle rotzooi te dumpen en de fotos alvast op te halen voor de grote stormloop."t is een hoop geld voor een paar van die foto's maar je wilt toch een herinnering aan de de dolfijntjes meenemen.We dumpen de foto's in de kluis en gaan op weg naar een barretje om op een waterbenkske ff te chillen.De zon breekt op dit moment wel erg door en we besluiten een ligbedje te nemen op 't strandje bij de dolfijnen.De dolfijnen zijn ook afgewerkt en zwemmen daar vrolijk rond.Miranda wil hier nog wat foto's schieten en ik doe mn ogen ff dicht in de brandende zon."t is inmiddels 17.00 uur en na een lange ,enerverende,gave dag gaan we richting ons huiske.

We kunnen 't nu erg op onze gemak doen want we willen van onze tegoedbon voor een BUILD YOUR OWN HAMBURGER,gebruik maken,maar dit kan pas na 22.00 uur.Aangezien we 's middags een warme lunch hebben gehad houden we dat nog wel vol.

Miranda gaat ondertussen douchen en haar haren weer wat bijkleuren.De teller voor deze vakantie van ""I Like Your Hair girl "" staat nu pas op 5 ,waar 't in 't zuidwesten 't elke dag prijs was met de complimenten.Misschien zijn de amerikanen wat moderner geworden met de jaren.Ik laadt de foto's en filmpjes van vandaag in en zet deze alvast op 't blog.

Om half tien lopen we aan om eerst ff een stop te maken bij de camerashop waar we gisteren onze roze muis hebben opgepikt.Ik loop binnen met de mededeling dat ze ons rotzooi hebben verkocht en de man begint te lachen en vraagt of ik aan batterijen heb gedacht....Oeps ,natuurlijk,ik lach wat met 'm mee en zeg ,hebben jullie dat hier nog dan batterijen in de muis.Inderdaad op de doos staat 2 batteries included (niet dus).Na een goei 10 minuten wrikken en breken heeft hij de muis open en stopt er 2 batterijen in.En inderdaad 't rooie lampje onderaan de muis gaat branden.Niet echt snugger van mij maar 't levert wederom hilarische praktijken op in de winkel.De verkoper geeft die domme hollanders de batterijen gratis mee en wenst ons een prettige reis verder.(Terwijl ik dit tik ,de volgende morgen heb ik die klotemuis nog steeds niet aan de praat).

We gaan naar Denny's om onze hamburger te bouwen.We nemen samen een voorgerecht (Nooit doen in de USA),de tortillachips met gehakt en kaas en pepers,erg lekker maar weer veel te veel natuurlijk.Op een voorgedrukt lijstje kun je zelf je hamburger in elkaar flansen.

Miranda neemt een veggieburger en gooit er oa spinazie en tomaat en gebakken champignons op.En ik ga voor de dubbele burger met oa gebakken uien en champignons.Benieuwd hoe dat er uit gaat zien.Een prachtige burger wordt er geserveerd.Hoe in hemelsnaam gaan we die stapels vlees naar binnen werken.Met handen en voeten en een extra stapel servetjes (want vet is ie wel) verschalken we de burgers.Lekker maar nooit meer.Ondertussen is 't noodweer hier losgebarsten en moeten we tot grote ergernis van Miranda (die heeft al 4 keer haar schoenen staan fohnen!!) gaan we door de regen richting home.Haar voet zal zo ook niet erg snel genezen.

Uitgeput van een lange maar zeer bevredigende dag gaan we naar bed,dit blog komt morgen (nu) wel.Als 't morgenvroeg goed weer is gaan we naar Bush Gardens in Tampa .Een pretpark en tevens dierenpark.

Geen spreuk voor vandaag.

Vanuit een dolfijn USA ,zou ik  zeggen spreuk of geen spreuk 't blijft hier toch wel leuk.

De Bamigroentuh.......

1. Mam enpap:
    mooi verhaal enfoto s
    en dek aan jebuik
  2. Annie en joop:
    21 september 2012
    mooie fotos met prachtige vogels,dus weer een prachtige dag.
    we dachten dat er twee dolfijnen bij elkaar waren,tijdens het kussen maar die ene bleek henry te zijn.
    groetjes.
  3. Kees & Petra:
    21 september 2012
    Geweldige foto 's met de dolfijnen,om jaloers van te worden. De groetjes vanuit het zonnige Turkije en geniet ervan.

Dikke knuffels Kees en Petra
  4. Henry:
    22 september 2012
    bedankt voor de reacties allen,'t was ook echt fantastisch,maar de foto's van vandaag zijn nog veeeel mooier...........Bush gardens,wacht maar af.....