DAG 7 BUSCH GARDENS

22 september 2012 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Het is nu 0.15 en Miranda gaat naar 't nestje toe.Ik besluit om 't blog van vandaag maar weer is 's avonds te tikken."t is toch elke keer weer een hele opgave om "t blog bij te werken zeker als je moe bent en de volgende dag iets gepland hebt.Verder moeten er elke dag roulerend zo'n 7 apparaten opgeladen worden dus 't zijn lange dagen hier.

Vanochtend uitgeslapen tot 6.15 en gelijk aan 't blog van gisteren begonnen.We willen om 10.00 uur bij Busch Gardens zijn en 't is iets meer dan een uurtje rijden dus deze jongen wil op tijd weg.Miranda kan nog ff blijven liggen en doet dit natuurlijk zonder tegenstribbelen.Maar goed dat we af en toe overdag aantekeningen maken want na zo''n volle dag wil ik de zaakjes nog al 's door elkaar halen.We ontbijten vandaag mooi in onze mansion (we hebben hier een keuken met alles erop en eraan).Dus nadat Miranda wakker is geworden wordt het stokbrood in de oven gekegeld en gaan we voor een gekookt eitje.Miranda kan de eieren niet vinden en ik weet zeker dat ik ze in de koelkast heb gezet.In de koelkast.....GEEN eieren.Alle kastjes overhoop gehaald en als laatste toch maar és in de vriezer gekeken...YEP gevonden..:-((.

Dat worden dus geen eitjes vandaag...Nou ja we hebben vd week bij de publix zat ingeslagen dus 't wordt eiersalade en een soort van krabsalade op stokbrood.Nix mis mee...Ik ben ondertussen zo bezig met 't blog dat we wat later vertrekken en om 9.15 zitten we uiteindelijk in onze JEEP.Eerst efkes tanken($33) en dan een uurke rijden naar Tampa.Miranda trekt een zuur gezicht want het wordt steeds bewolkter en grijzer hoe dichter we bij Tampa komen.

Om 10.30 komen we bij de parkeerplaats van Busch Gardens en 't meiske zegt,$14 en I like your Duckie (we hebben een gijpvogel aan onze spiegel hangen).Its a KEIPVHOGUL,and it laughs.We laten 'm lachen en 't meiske schiet in de lach en wil ons alleen nog doorlaten in ruil voor de vogel zegt ze lachend.Da gaat dus nie gebeuren en na nog een lachsalvo van onze Gijp rijden we naar onze aangewezen plaats."t valt zat mee met de drukte op de parking en met een treintje worden we opgehaald naar de ingang.

Bij de ingang worden onze pasjes van Discovery Cove (dit was incl. B.G.)gescand en moeten we tot onze verbazing een scan van onze wijsvinger laten maken.Vreemd,maar Veilgheid boven alles denk ik dan maar.Hehe we zijn binnen.Busch Gardens is een combi van pretpark met heel veel rollercoasters en een dierenpark.

Eerst komen we langs de alligators en er liggen een paar fraaie exemplaren te poseren voor ons.Vervolgens gaan we naar de chimps ('t zijn toch net mensen he,volgens mij herken ik er wel een paar??).en de gorillas.Er zit een enorme gorilla meteen achter 't glas waar wij staan en voordat we goed en wel onze cameras klaar hebben,zitten een paar irritante chinezen (sorry Ed:-)) )tegen 't raam te bonken,met als gevolg dat Bokito er tussen uit naait.En bedankt,,daar wordt de komende tijd dus nix meer besteld!!!!.

"Miranda is aweerl helemaal in dr nopjes met alweer een hoop dieren,en 't goede weer wat nu toch wel door aan 't breken is,'t wordt warmer en warmer...

De eerste rollercoaster is aan de beurt,de Cheetah Hunt."t is echt niet druk hier ,maar wanneer we naar binnen willen lopen worden we tegengehouden.Miranda moet dr tasje in een kluisje stoppen.Geen losse spullen in de Cheetah dame..Na 't betalen van 50 cent (die je niet meer terugziet!!!) lopen we zo voorbij wachttijd 2 uur ,1uur ,30 minuten etc,tot we bijna vooraan staan en binnen een paar minuten aan de beurt zullen zijn.Ik had al wat over deze baan gelzen en had er echt zin an.Met mn camera kan ik mooie superslomo filmpjes maken en dat is precies iets voor deze ride.De cheetah rijdt voor en terwijl ik in wil stappen (miranda zit al) wordt ik verzocht om mn camera te verwijderen.(ze hebben me er gvd met de camera Ingelaten.)Nope die camera komt er niet in.Ik biedt aan om 'm in mn camerattasje te doen maar 't kwaad is algeschiet.Nee achterlaten dat ding in een opbergvakje naast de baan.Ik maak nog wat bewegingen aangevende dat ik 'm wel helemaal in de voorkant van mn broek wil duwen maar dit is tegen dovenmansoren gezegd(andere mensen moeten wel gedacht hebben,wa is die mafkees allemaal aan 't doen met zijn vulgaire handbewegingen.).Ik ga een camera van 350 euro echt niet zo achterlaten om door de volgende rit meegesnaaid te worden.Uiteindelijk kies ik (bevroren) eieren voor mn geld en verlaat de rit.Miranda zit nog wat wild te gebaren met dr armen maar daar hoor ik al nix meer van,geen Cheetah Hunt for me...Na de rit komt Miranda me in geuren en kleuren vertellen hoe leuk de Ride wel niet was.Lichtelijk over de zeik zeg ik dat we 't op 't eind nog wel 's proberen.

Volgende stop de Montu.En weer een kluisje,dus weer 50 cent down the drain..da wordt nog leuk zo met zoveel achtbanen..We flikkeren onze hele hebben en houwen in de kluis en gaan naar binnen.We hebben echt een rustige dag uitgekozen en we kunnen weer gewoon doorlopen.De montu is zo'n rit waar jem et de beentjes los onder de kar hangt en dit geeft toch een heel andere beleving.Je bent toch steeds bang dat je je schenen ergens tegenaan kletst."t is echt een prachtige snelle ride en Miranda geeft toe dat deze leuker was als de vorige.Dit is mooi om te horen,scheitcheeta...Uit de montu gekomen hebben we allebei een zwaar hoofd en voelen we ons lichtelijk aangeschoten (4 G op je bol!!).

Ik zal niet alles uitgebreid gaan beschrijven (wie is er al afgehaakt???),maar 't is ook wel een verrekkes mooi park.We besluiten om eerst maar weer 's wat beestjes te gaan bekijkken.eeerst komen we bij de Stokstaartjes/Meerkat .Miranda is helemaal door 't dolle vanwege deze grappig uitziende knuffelbeestjes.Er schijnt er altijd 1 aangewezen te worden door de rest vd groep om OP WACHT te staan,en inderdaad 1tje stond op een paaltje stokstijf voor zich uit te kijken (met een guitig lachje op zijn bek).Hier wordt toch iedereen vrolijk van,lijkt me,wat een schattige beestjes.

Vervolgens komen we een aantal wel erg luie beesten tegen.De Hyena's,leeuwen,tijgers en zelfs een gier liggen erbij te slapen in de wel erg felle zon nu.We doen nog wat achtbanen (en de bijbehorende kluisjes) en bekijken nog wat beesten.Dit is echt 't prachtigste park waar we ooit zijn geweest,in 1 woord AMAZING..

Als laatste achtbaan doen we de SHEIKRA en dit is toch wel de kers op de rollercoasterslagroom.Weer 1 met de beentjes los maar 1 waar je echt 2 keer 90 graden rechtvoorover kukeld,driewerf YEEHAA is dan ook de enige respons.

Ondertussen eten we wat .Miranda krijgt op tafel bezoek van een wiite langsnavelvogel die wel een hapje mee wil pikken.Wa is 't hier toch skon.De vogelkooi is hellaas al dicht ('t is al 17.00 uur).En we gaan maar richting de uitgang.Gelukkig voor ons komen we onderweg nog een paar echt  fantastische beesten tegen.Miranda raakt nu echt door 't dolle als we in een kooi een enorme Hagedis (de Helmeted Curassow)zien liggen.We blijven zeker een kwartier bij dat ene beessie en schieten wat mooie foto's.Inmiddels staat mijn laatste accu ook alweer te knipperen en Miranda's video camera zal ook niet heel lang meer meegaan.Je blijft ook foto's maken en videootjes schieten met zoveel moois om je heen.Na afscheid te hebben genomen vd lizzard gaan we nog naar de kangeroekooi waar je ook gewoon door kunt lopen.En jawel er huppelt gewoon een babykangeroe over 't pad en Miranda krijgt de kans om 'm te aaien die vlooienbaal (alle kangeroes zitten druk te dabben..)Zo dat was ook gelijk mijn laatste foto van vandaag ,2 accus leeggeschoten.

Miranda koopt nog 2 shirts en een ring en zo begeven we ons naar 't treintje terug naar de parkeerplaats."t is behoorlijk druk in Tampa en we besluiten bij de Quiznos een broodje te gaan eten.We worden geholpen door een vrouwke in opperbeste stemming,ze schrijft zelfs Hello met guacemole op Miranda's broodje om 'm daarna net zo vrolijk dicht te klappen.Die broodjes bij de Quiznos zijn echt wel een stuk lekkerder als die van de Subway..

We vervolgen onze weg terug en opperen 't idee om vlakbij ons huiske nog te gaan midgetgolven.Dit iedee wordt teniet gedaan door de enorme stortbui die vervolgens ons de hele rit achtervolgd.Van ZOAB hebben ze hier nog nooit gehoord dus,wat een helse rit terug.Miranda heeft geen zin om vanavond weer een paar schoenen te gaan fohnen en zegt dat we beter in ons bubbelbad een drankje kunnen gaan nuttigen.Dit is niet tegen dovenmansoren gezegd en bij terugkomst wordt 't bad en de drank klaargezet.Er wordt wat afgevloekt als blijkt dat we 't bubbelbad niet aan de gang krijgen (da hebben wij weer),maar na een kwartierke (als ik de moed alweer opgegeven heb) vindt Miranda een knop en 't hele zaakje begint vrolijk en zeer hard te bubbelen.Inmiddels had ik de camera al een stukske opgeladen ,dus..........

Wat een prachtig geslaagde dag met prachtig weer en 't beste park around.Dit hadden we zeker niet willen missen.

Inmiddels is 't half 2 en zit ik toch alweer 1.5 uur te tikken.Buiten dit moet je natuurlijk de foto's inladen en uploaden dus zo'n blogske bijhouden is zeer zeker geen kattepis.

De weersverwachting voor morgen is niet zo best (je weet 't hier eigenlijk nooit,voor 't zelfde geld is 't morgen prachtig),dus we besluiten morgen maar 's een Mall op te zoeken ($$$$).Verder wil ik morgen naar Old Town toe,maar daarover morgen meer.

Ik hoop dat iedereen weer geniet van onze strappatzen en ik zou zeggen.....ja eigenlijk heb ik al teveel gezegd,houdoe dan maar...........

PS.. bij 't nalezen van de Blogs merk ik dat er links en vooral rechts nogal wat tikfouten ,dubbele letters en over 't algemeen natuurlijk en hoop oeverloos gemiep staat ,maar om dat nou elke keer te gaan corrigeren dan hou ik helemaal geen vakantie meer over.Dus ge mot 't r mar mee doen luitjes........(en zo ben ik toch weer een kwartier langer bezig gewweeesstt!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mam enpap:
    22 september 2012
    mooi ver haal mmaar wat een gedoe met die kluisjes
    groetjes uit Son
    en nog veel plezier houdoe
  2. Ed Sander:
    22 september 2012
    > zitten een paar irritante chinezen (sorry Ed:-)

Tja, ik ben dat inmiddels wel gewend. ;-)
  3. Henry:
    23 september 2012
    Yep Ed da is gesneeen koek voor jou...
  4. Angelique in 't Zandt:
    24 september 2012
    Oh wat een geweldige verhalen kun jij schrijven Bami ik lig hier helemaal dubbel achter mijn schermpje. Vooral de dingen die jou niet lukken kun je heerlijk mals beschrijven!!!