DAG 8 GATORLAND & OLD TOWN

23 september 2012 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Rond 7.15 opgestaan vandaag en 't beloofd weer een zonnige dag te worden.We kunnen rustigaan doen want we willen GATORLAND aandoen vandaag.Het park gaat pas om 10 open en 't is maar een goei 20 minuten rijden,we zitten hier super centraal voor alles.We maken ons ontbijtje (geen eieren) en doen alles mooi op ons gemakske.

Rond 10.15 komen we aan bij de overbekende alligatorbek bij de ingang.Aangezien dit park niet zo groot is willen we hier niet heel de dag rond hangen.We besluiten eerst de 3 shows af te lopen en tussendoor naar de rest van de dieren te kijken.We nemen een bak koffie mee naar de GATOR JUMPEROO show.Bij deze show worden de alligators gevoerd met hele kippen en is 't de bedoeling dat ze uit 't water omhoog springen voor hun ontbijtje.Dit alles wordt (op zn Amerikaans) omlijst met een ""komische"" show.Het stikt hier van de alligators die gewoon opgestapeld liggen op houten vlonders in 't water.We bekijken de reuzeschildpadden en dan ziet Miranda een hokje waar je op de foto kunt met een babyalligator.We betalen en gaan op de foto met een babyalligator in de hand en een slang om mijn nek.De alligator voelt aan als een koel leren tasje.Next up zijn de Upclose encounters (show met slangen en spinnen) en de Gator wrestling show.Na een swamp wandeling (met de nodige muggen),eten we een wrap en begeven we ons naar de uitgang.Heel slim hier overal is 't feit dat je altijd via een winkeltje naar de uitgang moet.Ik hou helemaal niet van touristische shirtjes maar weet hier een redelijk neutraal Gatorland shirt op de kop te tikken.Rond 14.00 staan we weer buiten.Al bij al is Gatorland  een klein/mooi opgezet park met stapels vol met alligators en goed voor een paar uurkes plezier.

"t is inmiddels weer goed heet aan 't worden,tijd dus om naar binnen te gaan :-(( voor onze eerste bezoek aan een Mall in de US.We parkeren de wagen bij de Florida Mall bij de ingang van J.C.Penney.We struinen wat door de enorme mall en huppelen van winkeltje naar winkeltje.Gelukkig heb je hier niet die al te veel van die grote merken winkels als in een outlet.In een winkeltje met aparte shirtjes vindt ik 2 shirtjes van de serie Breaking Bad waar ik behoorlijk fan van ben.Ze zijn helemaal niet duur en worden dan ook ingeslagen.

Miranda krijgt weer links en rechts de complimenten over haar haar (I like your haaaaaaiirrr),en ik wordt natuurlijk weer volledig genegeerd.We lopen een winkel in met Affliction shirts en worden opgevangen  door een wel heel opdringerige verkoopster.Ze probeert Miranda een spijkerbroek te verkopen en komt aanwandelen met allerhande merken en soorten en hoewel Miranda herhaaldelijk zegt niet geiinteresseerd te zijn houdt ze wel erg halstarrig vol.Ik sta inmiddels bij wat shirts te kijken en nu heeft ze haar aandacht naar mij verlegd.Er worden truien voor me neer gegooid en tussen neus en lippen door wordt er een leren jas van $$600 voor me neergekwakt.Ja 't is zo koud als jullie terug naar huis gaan,en hij zou je zoooooo goed staan en meer van die verkooppraat hebben alleen maar een averechts effect op me.Wegwezen hier.We willen vanavond nog naar de autoshow in Old Town dus besluiten we de Mall te gaan verlaten.Dit is gemakkelijker gezegd dan gedaan.We blijken op weg naar de uitgang 3 keer hetzelfde rondje te hebben gelopen voor we bij onze uitgang zijn.We lopen bij J.C Penny naar buiten en.........waar is die wagen.Alles lijkt hier op mekaar en deze winkel blijkt 4 identieke uitgangen te hebben.Behoorlijk pissed (Miranda heeft weer behoorlijk veel pijn aan dr voet) gaan we op zoek naar de Jeep (maar goed dat die grijs is zo valt ie goed op tussen alle andere GRIJZE auto's)Na een tijdje valt mijn oog op de GIJPvogel voor de raam en kunnen we met 3 nieuwe shirts en een nieuwe ring (ringen genoeg nu) voor Miranda,op weg naar Old Town kissimmee.

Rond 17.30 komen we aan met nog steeds prachtig weer,in Old Town.Old Town is eigenlijk een soort vaste kermis met ontelbare winkeltjes,kroegjes en eettentjes.We struinen wat over de kermis en eten wat bij Vote for Jimmy's.Bij een kroeg waar 't feestgedruis al is losgebarsten nemen we een pilsje en een Frozen pina colada voor Miranda.De pina colada wordt geschonken in een langwerpig plastic beker met een rietje van zo'n 40 centimeter.Miranda zuigt wat ze kan maar geen Pina Colada.Ze trekt 't rietje uit de beker en jawel alles zit onder de Pina Colada.Wat een plekzooi.Mijn shirt en broek kunnen morgen dus in de was"".You have to suck it harder ""zegt de barmeid lachend en ik knik instemmend mee.We lopen inmiddels wat langs de geparkeerde oude auto's die om 20.30 uur een tour door 't stadje zullen maken.Ik ben absoluut geen autofreak maar hier staan wel enkele prachtige exemplaren bij (alles moet van voor 1974 zijn.).Zelfs de kever uit Herbie staat ertussen ,compleet met knipperende lampen en bewegende klep.We bekijken de autoshow en begeven ons naar de Pirates Cove midgetgolfbaan vlakbij de kermis.

Midgetgolf is eigenlijk een traditie op bijna al onze vakanties en ook deze keer doen we een poging.Pirates cove is een mooi aangelegde baan met watervalletjes en heuveltjes ,maar de banen op zich zijn eigenlijk maar zozo.Ik weet niet wat Miranda gesnoven heeft maar ze brouwt er echt heeeelleeeemaaaalll nix van.Hoe ik ooit van die meid ook maar 1 partij heb kunnen verliezen is voor mij een vraag.Na 18 holes (met 1 prachtige hole in one voor mij!!!!) is de stand Miranda 73,Ik zei de gek 53.De 73 van Miranda valt nog laag uit aangezien na 7 slagen per hole  de teller stopt."t is hier veel te donker en mijn tasje zit in de weg zijn de excuses die ik hoor.We doen vd week nog wel een rematch op een andere baan.Good Luck Miranda....

Om 23.00 uur zijn we terug bij Orbit Villas en na een lange dag van huis nemen we nog maar wat te drinken buiten in onze serre,het is hier nog steeds erg warm.De foto's van de dag worden ingeladen en langzaam begint de vermoeidheid weer toe te slaan.

We willen naar bed gaan als ik Miranda hoor gillen vanuit de slaapkamer.Een enorm insect (zo'n 7 cm volgens Miranda een soort boorsnuitkever??) huppelt door de kamer heen.Ik probeer verscheidene keren een handdoek over 't beest te gooien maar daar is ie niet van onder de indruk.Na een korte jacht door de slaapkamer weet ik de oproerkraaier te vangen.Natuurlijk zet ik 'm levend en wel(volgens mij was ie niet eens kapot te krijgen!!!) buiten de deur en geef 'm aanwijzingen naar de buren..

Morgen beloofd een dag te worden met prachtig weer en aangezien we het zwembad voor de achterdeur hebben liggen doen we een relaxed zwembaddagske..

Ik zou zeggen beter 10 boorsnuitkevers in de tuin dan 1 op je kruin.....

Vanuit een zeer warm KISSIMMEE...........happy matchday PSV

1. Mam enpap:
    23 september 2012
    leuk verhaal maar als je links
    bent moet je ook linkse clubs hebben en dan heb je meschien kans maar ik denk het niet ze is veel tegoed
    houdoe
  2. Mam enpap:
    moeizaam met 3 nul gewonnen he he gelukig
  3. Henry:
    23 september 2012
    He pAp wel goed lezen,hoe minder slagen des te beter!!!! Psv heb ik aan t zwembad gekeken