DAG 9 chillaxuh in KISSIMMEE..

24 september 2012 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Bij deze wil ik alvast laten weten dat degene die vinden dat ik nogal lang van stof ben,vandaag aan hun trekken komen.We houden 't kort en bondig.

Het is iets voor achten als ik mijn beentjes uit 't bed zet.De zon schijnt al behoorlijk en 't beloofd een hele hete dag te worden.Ik werk 't blog bij en Miranda maakt zich klaar voor een dagske relaxen aan 't zwembad wat pal voor onze serre ligt.We ontbijten wat (weer geen eitje) en kijken ff 't nieuws.De rellen in Haren zijn zelfs hier nieuws en komen constant voorbij.Wat een achterlijk volk loopt er toch rond.Miranda zet een wasje aan (we hebben hier een wasmachine/droger /vaatwasserr etc.)Mijn broek en shirt waar gisteren een pina colada overheen is gegaan zijn wel aan een wasbeurtje toe.Zijn we wel op vakantie??Miranda doet een wasje en ik ga op weg naar de Publix om wat inkopen te doen.Raampje open,mn eigen muziek blazend door de boxen (hehe eindelijk wat prog!!!) ga ik op weg naar de supermarkt.man man wat is 't heet.Ik sla wat brood en beleg in en neem een grote bak vers fruit ('t kan niet allemaal vette hap zijn) verder neem ik een lading water en de nodige alcoholische versnaperingen mee (de rest was bijna op),ook worden Miranda's voetjes niet vergeten .Je kan hier alles krijgen maar gewone pleisters kan ik nergens vinden in deze enorme winkel.Ik neem maar wat speciale gaasjes en een rol sporttape mee dan heeft ze nog wat te knutselen.In amerikaanse supers is 't gewoon dat er een mannetje je boodschappen in staat te pakken.Vandaag is dat niet 't geval,maar terwijl ik zelf de boodschappen van de band in de tasjes laadt hoor ik een grote neger zeggen ""Let me help you Young man"",ik complimenteer hem met zijn uitstekende ogen ,maar zeg dat ik 't zelf wel afkan.

Als ik terug kom is de was al klaar en hangt hij in de glazen pui van onze slaapkamer over wat stoelen(droogrekjes kennen ze hier niet).Met die zon gaat dat niet lang duren.WE hadden net zo goed plantjes in die broeikas kunnen zetten zo warm is 't daar.

Inmiddels ligt Miranda al aan 't zwembad en start ik de laptop op om de cstream van PSV-Feyenoord te kijken.De wifi is zelfs aan 't zwembad uitstekend.Wat wil je nog meer.Stralend weer,een zwembad (voor jezelf),een ijskoud pilsje en live PSV.Miranda dobbert wat rond op 't water en ik geniet vd wedstrijd.Ik opper 't idee om een ""spontane"foto in elkaar te knutselen en zet de zelfontspanner aan en probeer een actiefoto te creeeren.Sprong na sprong na sprong mislukt ,ik ben elke keer te vroeg in 't water.De bekende,,nog 1 keer dan heb ik inmiddels zo'n 20 keer geroepen en uiteindelijk lukt 't uitgeput en een bak koppijn rijker."t resultaat is er dan ook naar."t is een spectaculaire spontane foto geworden:-))."t stikt hier overigens wel van de Dubbeldekker/helicopter steekvliegen.Vreemde beesten die altijd met zn 2en op elkaar op je af komen vliegen.Bah opzouten boys.Miranda is geen fan van deze beesten.

Meestal heb ik zo'n zwembad dagje binnen 2 uurkes wel gezien maar door de activiteiten vd laatste week (echt ontspannend zo'n vakantietje!!!),vindt ik ff lamballen niet erg.Om 16.30 heb ik 't dan wel helemaal gehad en verdwijn naar binnen om  een filmpje in mekaar te flansen en een uurtje later volgt Miranda. Miranda gaat ondertussen de was opruimen en ik stap in de douche.Al douchend hoor ik Miranda schreeuwen.Ze is behoorlijk geschrokken van een hagedis die in de slaapkamer uit een onderbroek komt gekropen.aan huisdieren hier geen gebrek.We vinden de hagedis niet meer terug dus we kunnen goed vannacht iemand tussen ons in hebben liggen:-))

Om 8 uur lopen we naar de Golden Buffet ,een buffet style diner voor achteraf vooral Big mama's en big papa's.Voor $12 de man vreet je je zelf hier helemaal vast.En hoewel 't er allemaal heel goed uitziet en goed smaakt is dit echt de laatste keer dat we zoeits doen.Ik heb de neiging om alles te proberen en me zo vast te vreten dat ik in ademnood naar buiten strompel.Achteraf heb ik altijd spijt van zoeits.Gelukkig moeten we voor de midgetgolf van vandaag een stukske omlopen,en 't is nog 27 graden dus dat is geen straf.

Aangekomen bij de Bonanza Golf nemen we de 3 X 18 hole koers.De schele indier achter de toonbank vraagt of we dat zeker weten."t is nog vroeg dus dat moet wel lukken.Vervolgens slaat hij $47 aan ('t is nog niet de helft) ,en na mijnopmerking of HIJ dat wel zeker weet reageert hij met ,oh nee jullie zijn maar met 2.Dr stond echt niemand meer achter ons mister ,denk ik bij mezelf.

We nemen 2 clubs en ballen en komen buiten aan en.......nu snap ik dat hij tweifelde bij 3 X18 holes."t is scheitdruk hier!!!!We lopen wat mensen voorbij en beginnen gewoon wat holes verder zodat we redelijk door kunnen spelen.De 1e 36 holes zijn een prooi voor mij,maar bij de laatste 18 laat Miranda me toch wel zweten en gebeurd 't onmogelijk geachte........ik verlies een pot.(Het was wel erg heet en ik had behoorlijk last van mijn voeten en de muggen ook had ik waarschijnlijk iets te weinig gedronken en had ik behoorlijk last onder in mijn rug,)Dus of dit als een officiele overwinning voor Miranda geteld kan worden is nog de vraag:-))

We besluiten terug te lopen om onder 't enot van een drankje wat filmpjes te bekijken die we in de loop vd vakantie gemaakt hebben.Ik had een HDMI kabel meegenomen en die komt nu goed van pas op onze flatscreen.De 1e paar filmpjes gaan goed en dan is 't afgelopen met de pret.De camera loopt volledig vast en is met geen mogelijkheid meer uit te krijgen.Das balen als da ding nu al kapot is.(Terwijl ik dit typ heb ik 'm gelukkig weer aan de gang)Miranda besluit hierop maar naar bed te gaan en ik typ dit blogje nog ff weg."t is toch weer iets langer geworden als de bedoeling was,Mijn verontschuldigingen voor de mensen met een korte aandachtsspanne.

Morgen wordt 't weer prachtig weer hier  en staat Disney's EPCOT op 't programma.....

't is weer 1.30 uur en om 7 gaat mijn wekkertje tijd om een hagedisje gezelschap te houden.

Met 2 behoorlijk verbrande knieien zeg ik hasta la vista & I'll be back.....

snurkzuh...

1. Ed Sander:
    24 september 2012
    > We houden 't kort en bondig.

Noem u dat kort en bondig ? ;-)

> De bekende,,nog 1 keer dan heb ik inmiddels zo'n 20 keer geroepen en uiteindelijk lukt 't uitgeput en een bak koppijn rijker.

Heb je geen instelling dat 'ie een hele rits opnamen achter elkaar maakt ? Zit op de meeste camera's.
  2. Mam enpap:
    24 september 2012
    wat een smoesjes je kent er niks van ha ha ha
    sterkte houdoe
  3. Angelique in 't Zandt:
    24 september 2012
    Wat een gave vakantie moeten jullie hebben nou geniet ervan samen en ik wacht met smart op het volgende verhaal echt geweldig!!!
  4. Annie en joop:
    24 september 2012
    prachtige fotos en film van die vogels.
    ook een mooi appartement.
    en daarbij ook nog leuke beestjes in je ondergoed,het kan
    niet op.
    dus weer een prachtige dag.
    groetjes
  5. Henry:
    24 september 2012
    Ed,je hebt helemaal gelijk,die snuggere brabander gaat liever
    20 keer in en uit 't zwembad:-))
  6. Henry:
    24 september 2012
    Joop heb je al 't filmpje met de veugelkes bekeken??
    Bovenaan de pagina bij videos ff kijken...
  7. Henry:
    24 september 2012
    Liek.'t is hier echt fantastisch en zeker voor de kids met al die dieren hier.....
  8. Tanja:
    24 september 2012
    het klinkt in 1 woord geweldig en uhhh miranda waarom moet jij schreeuwen als er zon beestje uit een onderbroek kruipt? je bent zo gek op die beesten en vind ze zo geweldig en tenslotte draag je er elke dag 1 met je mee.

groetjes van ons 3 tjes
  9. Karin:
    24 september 2012
    wat een geweldige vakantie hebben jullie tot nu toe, ben benieuwd naar de volgende verslagen!!