DAG 1 Welcome to MIAMI..

16 september 2012 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Ja,ja 't is weer zover,we zijn gearriveerd in Miami Beach.Het is nu een uur of 3 's nachts hier en de jetlag doet zijn werk weer goed,klaarwakker.Tijd om aan 't blog te beginnen dus.Ff terug naar vanmorgen.4 uur 't wekkertje gaat.No problemo want die gaat zo vaak rond die tijd.Onze rots in de branding Kees staat stipt om 5.30 uur voor de deur.Eindelijk kunnen we vertrekken.Koffers zijn op gewicht en mijn begingewicht staat ook maar gelijk genoteerd,want die zal over 5 weekjes wel net ff ïets"aan de hogere kant zijn:-))Maar dat is voor later zorg,nu is 't tijd voor vakantie.

Om 6.45 zet Kees ons voor 't vliegveld af en kan 't inchecken beginnen.Supersnel,so far so good.Opeens hoor ik Miranda vloeken,,Ik ben al mijn sieraden vergeten op 't nachtkastje,ik heb maar 1 ketting en 1 ring bij!!!!Aangezien Miranda
normaal volhangt met ringen en armbandjes,beginnen we allebei Kaal aan de vakantie.Ik weet wel waar de eerste $$ heengaan!!We eten voor dat we gaan boarden een overpriced en Ubertaai broodje met een bakske en na enige vertraging gaan we aan boord.We hebben helaas geen stoelen aan 't raam maar gelukkig wel ieders een eigen schermpje met films,muziek en spelletjes. in 't vliegtuig zitten behoorlijk wat Russen (tenminste aan 't taaltje en die typische koppen te zien), maar wij zitten toevallig naast 2 nederlanders.Zij zit te lezen in een Floridaboekje en een klier als ik ben trek ik precies datzelfde boekje tevoorschijn.Ik weet niet of 't daaraan heeft gelegen maar 10 minuten daarna vertrekken de 2 naar wat rijen achter ons die nog leeg zijn.Mooi,deuren dicht en wij hebben dus mooi 4 stoelen voor ons 2.Dit begint niet slecht.Het eten bij Air Berlin is behoorlijk goed (De pasta voor mevrouw en ondergetekende schept een kippetje met broccolistamp naar binnen.Regelmatig komen ze met drank rond,en wie ben ik om om 11 uur 's morgens een Warsteinertje af te slaan.

Ik kijk een paar nieuwe films(Dark Shadows en Prometheus) en luister wat muziek en Miranda doet een paar spelletjes en probeert wat te slapen.We hebben 4 stoelen maar dit is volgens mij voor Miranda nog niet genoeg.We landen rond 14.00 uur Miami time,
en beginnen aan een wandeling waar de 4daagse lopers nog de hik van krijgen.Man man wat een zeultocht naar de douane.Bij de douane is 't behoorlijk druk en zoals verwacht (in de supermarkt is dit ook altijd 't geval) pakken we de verkeerde (kortste)rij..
Onze vingerafdrukken laten we weer achter en er wordt weer een irisscan gemaakt.We hebben gelukkig een relaxte douanier.Hij is zelfs behoorlijk grappig.Op de vraag wat Miranda voor werk doet (Ouderen/zieken helpen en oude konten wassen),grapt hij dat dat
behoorlijk schrikken zal zijn na 5 weken:-))En bij mij vraagt hij zich af waarom ik in hemelsnaam 5 weken rond ga rijden als chauffeur zijnde!!De koffers ophalen is een makkie,die staan uitgesorteerd klaar naast de band.En dan begint een nieuwe wandeling naar de MIAmover,een treintje die je naar de huurauto brengt (een prima systeem overigens).Bij Alamo gaat 't van een leien dakje en we kunnen kiezen uit nog 5 verschillende (midsize) SUV's.Meestal ga ik voor de grootste ,maar Miranda is gelijk verliefd op een JEEP.Deze is wat lager maar ziet er uit als een mini limousine.Vooruit dan maar,dat wordt 'm.De Tomtom geiinstalleerd,wagen gecheckt('t benzineklepje zit wel los,maar dat laten we maar zo),en rijen maar.De vakantie is nu echt begonnen.Natuurlijk pikt die Tomtom pas na een kwartier het GPSsignaal op maar toch rijden we in een keer de goeie kant op."t is weer ff wennen aan 't verkeer,maar de drukte in Miami geeft weer
meteen een goeie vuurdoop.So far so good."t is maar een klein stukske naar ons hotel (Villa Paradiso) op South Beach,en aangezien er geen parkeerplaats bij 't hotel
zit besluiten we om de auto 300 meter voor 't hotel in de parkeergarage te zetten (op 't dak in de volle zon),en de rest met de koffers te gaan wandelen.In no time zijn we ingecheckt en op ons kamertje aangekomen valt er weer een hoop spanning van ons af.We tutten ons ff op,hoe beter de vakantie te beginnen als met een lekker cocktailtje.Aangezien we 1 block van het strand zitten ,doen we dat eerst ff aan,ge kunt 't maar gehad hebben:-))Na de eerste kiekjes gemaakt te hebben struinen we naar een bar.Miranda besteld een Mojito(wat anders?) en ik neem een pilsje (Doe maar dezelfde als die dude aan de bar,die ziet er goed uit(('t pilsje))."t barmeisje vraagt nog of ik 't zeker weet (ze hebben hier weer keus uit tig bieren),yep die goudgele rakker wil ik.Ik zal maar zeggen Miranda's Mojito was uit de kunst.Miranda spreekt zelfs de legendarische wijze woorden,,Hij is ZOET genoeg,maar toch FRIS..(en bevat iets minder alcohol als de Bamspecial:-))).Bij mijn eerste slok daarentegen,krijg ik gelijk een kleine wegtrekker,,gatverpielekes wat een BITTERbiertje.Die mot dus zo snel mogelijk weggeklonkt worden.Aan de bar bestel ik een 2e ronde en aangezien ik van pilsje wissel,krijg ik een lach en een I Told You SO!!! te horen.Doe mij maar een Rolling Rockje deze keer.We voelen 'm al snel en besluiten in de 11th street Diner maar wat te gaan eten.Dit is een typische jaren 50/60 aluminium kar met neon verlichting en rode booths.Dit stond al bij mn favo's om te gaan eten,dus zo gezegd zo gedaan.De keuze is er reuze en Miranda gaat voor de Kalkoenfilet,met masched patatoes en gravy,en ik neem de Pork chops met apples en raisins.We nemen nog een flinke bak koffie en begeven ons richting hotel.De vermoeidheid begint nu toch
echt wel toe te slaan.Ik waag nog een poging om aan 't blog te beginnen maar de gebrekkige WIFIverbinding gooit roet in 't eten.Om een uur of 10 gaan de luikjes dicht om 2 uur later weer geopend te worden door Miranda die in de veronderstelling
is dat we tot 's middags 12 uur hebben geslapen en onze 1e dag hebben vernaggeld.UHH Miranda we liggen pas 2 uurkes!!!!!

"t is inmiddels 4.45 's morgens en dit eerste Blog zit erop,ik probeer nog een paar uurkes te slapen,betwijfel of dat gaat lukken,ik ben klaarwakker.
Straks een relaxed dagje met 't Holocoast Memorial en wat winkelen en misschien nog wat strandactiviteiten.Jullie
lezen 't morgen wel weer.

Vanuit Miami zeg ik OET MORN......

P.s. vergeet niet bovenaan bij foto's elke keer de nieuwe kiekjes te checken...

1. Ed Sander:
    16 september 2012
    > klier als ik ben trek ik precies datzelfde boekje tevoorschijn

Klinkt als een Mr. Bean momentje. ;-)
  2. Henry:
    16 september 2012
    Yep Ed en ik begon ook nog op dezelfde pagina te lezen,kon 't toch niet laten:-))Ja ge mot toch wa in zo'n vliegtuig:-))
  3. Tanja:
    ha ha is toch leuk.