DAG 25 op naar THE GREAT SMOKEY MOUNTAINS

10 oktober 2012 - Gatlinburg, Tennessee, Verenigde Staten

Om 6.20 ben ik weer aan 't blog bezig.Niet veel geslapen dus.Miranda blijft nog ff liggen en om 10 uur gaan we op weg naar Gatlinburg,Tennessee in de GREAT SMOKEY MOUNTAINS.Eigenlijk was 't de bedoeling om ,om te rijden via Hendersonville,om daar 't graf van Johnny Cash te bezoeken,maar 't is vandaag zo'n 400 km rijden en we gaan weer vooruit in de tijd dus slaan we dat toch maar over.

Eerst maar ff iets zoeken om te gaan eten.Op een gegeven moment zie ik langs de weg een bordje vd iHOP staan.Jawel we gaan 't nog een keer proberen.Ik ga de afrit op ,ik sla af en......nee he,,,,na 10 minuten zoeken,,,weer geen iHOP,laat maar lekker zitten dan we gaan wel ergens anders heen.Terug op de snelweg rij ik nog een behoorlijk end door om na een uur ff op de tomtom te checken of er TOCH geen ihop in de buurt is.De tomtom geeft er 1 aan op 2 km.Zal 't dan toch gebeuren.Yeehaa vanaf de snelweg zien we 'm al.Gevonden!!!!

En...was 't de moeite.Yep eindelijk geen vette hap voor mij.Ik neem de crepes met ei en spinazie vulling,Miranda daarentegen heeft weer 2 borden nodig.1 voor de eieren en 1 voor haar pannekoeken met slagroom.Die kunnen we weer van 't lijstje schrappen.

"t is een erg mooie weg naar Gatlinburg,heel heuvelachtig tussen mooie bossen door die al behoorlijk in de herfstkleuren staan.Miranda slaapt een uurtje in de auto en om ongeveer 16.15 komen we aan bij Climbworks Canopy ZIPLINING.Thuis had ik dit al geprobeerd te boeken maar dat mislukte telkens.Binnen worden we begroet door de LABRADOEDEL van de zaak.Gelukkig is er nog plaats voor de 1e tour van 9 uur.(dat wordt WEER vroeg op dus).We reserveren en na 20 minuten rijden komen we aan bij ons hotel voor de komende 3 nachten.Wat bij de receptie meteen opvalt zijn de bijbelse teksten op de balie.We zijn duidelijk in een zeer gelovig deel van Tennessee aangekomen.We lopen onze kamer in en ,,op 't tafeltje ligt een opengeklapte bijbel.Nou dat worden geen HALELUJA....HOLY SHITS de komende dagen hier.

We frissen ons op en gaan de stad in.Winkeltje na winkeltje.Snoepzaken en,pannekoekenzaken volgen elkaar snel op en de mierzoete lucht komt je hier tegemoet.'t lijkt wel of we hier in Hans en Grietje land terecht zijn gekomen.'t heeft nog 't meest weg van een oostenrijks dorpje met een fulltime kermis.Overal zijn midgetgolfbanen,'spookhuizen ,schiettenten en meer van dat soort vermaak.Op een gegeven moment lopen we een straatje in waar een brouwerij zit van OLE SMOKEY MOONSHINE.Van buiten af kun je precies zien hoe er hier Moonshine gemaakt wordt kompleet met koperen brouwketels in volle gang.Ook zit er een winkeltje waar je alle soorten Moonshine gratis kunt proeven(nadat je bewezen hebt dat je ouder bent als 21 natuurlijk,,I D please!!!)We nemen een aantal samples en dit valt niet tegen,de meeste zijn 20 procent,alleen de original moonshine die ik probeer is 50 procent.Whoehaaaa ,heavy stuff,Miranda laat deze achterwege en ruikt alleen ff aan de pot.Buiten de zaak staat een bluegrass bandje de sfeer op te fleuren.Overigens kun je hier alles proeven wat je kunt kopen.Van hot sauces tot wijn en dipsauzen en snoep etc.Zo weet je in ieder geval wel wat je  koopt.

We besluiten voor een keer ergens een pizza te gaan eten en komen tercht bij de MELLOW MUSHROOM.Een spacey uitziende tent waar je uitstekend pizza kunt eten.We nemen allebei de magic mushroom soup vooraf en nemen een veggie pizza en de Holy shitake pizza.Op de drankkaart zie ik ineens de BEERSAMPLER staan.Die moet ik natuurlijk hebben.Bij de beersampler krijg je op een plankje 4 glaasjes bier naar eigen keuze.Heel grappig en heel lekker.Voor de beerbuffs onder ons,mijn 4 biertjes waren de :

-MAGIC HAT#9

-ROUGE DEAD GUY

-YAZOO DOS PERROS

-SHINER BOCK

Aangezien we gisteren weer een korte nacht hebben gehad en we morgen om 8.30 bij de zipline moeten zijn gaan we een keer op tijd terug naar ons heilige hotel.

Vanuit een erg fris en gelovig Gatlinburg zeg ik HALLELUJA........Praise the Lord....

1. Tanja:
    AMEN.....
  2. Mam enpap:
    10 oktober 2012
    samen uit de bijbel leen en dan netjes gaan slapen
    groetjes
  3. Mam enpap:
    foutje bedankt
    houdoe
  4. Annie en joop:
    10 oktober 2012
    dat wordt afkicken thuis.
    laat die bijbel maar achterwegen, dat wordt toch niks.
    groetjes
  5. Sean:
    10 oktober 2012
    Dat is toch ook de bible belt daar?