DAG 26 ZIPPEdidoedaaaaa.......ZIPPEdideeeeee.....

11 oktober 2012 - Gatlinburg, Tennessee, Verenigde Staten

Ohohohoh,,,,6.30 uur de wekker gaat.snooze,,,,snooze,,,,toch maar eruit dan..Vandaag gaan we ziplinen en  we moeten er om 8.30 zijn en ''t is een half uurtje rijden naar Climbworks Canopy."t valt niet mee maar om precies 8.30 zijn we er,zonder ontbijt dat wel.Miranda pakt haar laatste pisstop want de komende 2.5 uur zitten we in de bomen van de Smokey Mountains.Buiten is 't stervenskoud dus we kleden ons lekker warm aan (ik in mijn korte broek.)

Bij binnenkomst worden we weer begroet door BEAR de labradoedel.Eerst is er 't invullen van de waivers.We hebben de waarheid wat moeten verdraaien want de waivers zijn niet gericht op mensen buiten de USA.Wij zijn vanaf nu Henry & Miranda uit ALABAMA met als postcode 90210 (beverly hills!!!).We worden ingesnoerd in onze harnassen en gewogen.Miranda heeft zo'n klein hoofd dat zelfs met een kinderhelmpje op de kleinste stand de helm constant schuin op haar hoofd staat."t lijkt net een klein mafke.(willempie).

Vervolgens worden we in wat terreinwagens gezet en worden begeleid door een enthousiast springende en rennende BEAR ,de bergen in gereden.Aangekomen in de bergen krijgen we instructies hoe we snelheid moeten maken en hoe we moeten vertragen,daarna volgen eerst 3 zogenaamde oefenlijnen.Via een hangbrug komen we bij onze eerste ziplijn.Niet zo'n snelle en lange lijn maar goed om de zaak onder de knie te krijgen.Volgens mij krijgen ze hier echt alleen maar touristen uit de USA.Als we vertellen dat we uit nederland komen,kijken ze ons aan alsof ze water zien branden.Waar is dat???IK zeg Europa en weer kijken ze ons aan !!!!Ja leg 't dan maar 's uit !!!Ook is er behoorlijk wat hilariteit over 't uitspreken van Miranda's naam.'t duurt een uur voordat ze 't enigszins voor elkaar krijgen om Miranda fatsoenlijk uit de strot te krijgen.De hele zipline ervaring echter is echt geweldig.We krijgen 9 lijnen,langzame ,lange ,snelle,supersnelle,lijnen waar je met een duik mag beginnen,zelfs een lijn die je ondersteboven hangend mag nemen.Je zipt van boom tot boom door een werkelijk prachtige omgeving hoog over de bossen van de Smokey Mountains die inmiddels mooi van kleur aan 't veranderen zijn.Alleen de landing is af en toe wat onhandig als je veel te hard aan komt zoeven op een boom af.Ook zijn de helmpjes wel handig want je stoot bij de landing nog wel eens je hoofd aan de staalkabels.We hebben ons echter nergens onveilig gevoeld boven in de bomen.

Na zo'n 2.5 uur hoog in de bomen komen gaan we via een wiebelende hangbrug en een afdaling hangend aan een boom ,terug bij de hut van Climbworks Canopy.We hebben weer een prachtige ochtend achter de rug in een werkelijk betoverende omgeving.IK lijk op 't eind echter wel op een oud opaatje,mijn rug is volledig naar de gallemiezen.

Zaak om maar eens te gaan ontbijten 't is al 11.30 geweest inmiddels.We stoppen 10 minuutjes bij 't hotel om ons snel ff om te kleden en op te warmen (de voetjes van Miranda gaan op de kachel) daarna lopen we richting JOHHNY ROCKETS.Johhny Rockets is een fifties style diner waar we bij onze vorige trips naar San Francisco al vaker hebben ontbeten.

Aangekomen bij J R krijgen we een booth en een menu."t is 't lunchmenu en Miranda wil eigenlijk graag 't breakfastmenu.Helaas doen ze hier niet aan ontbijt.In San francisco zaten we zelfs al om 6 uur 's morgens te ontbijten.Dat wordt dus een PHILLYcheesesteak met onionrings voor mij en de TUNAmelt met frietjes voor Miranda.De koffierefills komen ook erg goed van pas na zo'n koude ochtend in de bossen.Toch mooi hoe je hier altijd voor 1 koffie betaald en je er uiteindelijk 3 of 4 drinkt.

Aangezien we morgen met de auto de bergen in willen en wat trails gaan lopen,is 't plan om de rest van de dag wat leuke dingen te doen in Gatlinburg zelf.

First of Ripley's Amazing world of...We kopen hier een kaartje waar je 3 veschillende Ripley attracties kunt doen.Nou de eerste is er 1 om heeeel snel te vergeten.Er hangen wat foto's met vreemde mensen(langste mens,buigbaarste mens ,langste nek en dat soort fratsen.Een half uurtje later staan we weer buiten en gaan we op weg naar 't Aquarium van Gatlinburg.

In Monterey langs de Highway 1 in California zijn we 4 jaar geleden al naar een groot aquarium geweest wat echt mooi was (diertjes zijn altijd skon om te zien) .Ik speel met de gedachten om hier geen foto's te maken en de foto's van 4 jaar geleden te uploaden voor 't blog,maar uiteindelijk wordt hier de batterij van de camera weer helemaal leeggeschoten.We zien Piranha's,haaien,grote vissen ,kleine vissen,vissen van middelmatige grootte,vissen die net iets groter zijn dan van middelmatige grootte,vissen die.kleiner.......jullie snappen 't wel:-))De mooiste beestjes zijn echter de grote hagedissen ,de superkleine maar gruwelijk felgekleurde giftige kikkers en de kwallen,die altijd goed zijn voor wat skonne foto's.ook is er zo'n glazen tunnel waar je onder de haaien door wandeld.'t ziet er echt mooi uit hier.Als laatste zien we de pinguins maar die hebben er vandaag niet veel zin in en staan maar wa dom om zich heen te kijken met zijn allen,er wordt niet gezwommen of gewaggeld vandaag.

't is inmiddels wat warmer geworden hier dus tijd voor Bier (Samuel Adams ) PUCKERS sportsbar en natuurlijk is 't tijd voor ijs.We doen BEN & JERRY's aan.Als ik iets lekker vindt is 't wel ijs en na bijna 4 weken is dit eigenlijk pas de 1e keer dat we ijs gaan eten (ik let behoorlijk op mijn lijn hier namelijk!!!).Ik ben gek op citroenijs,helaas,geen citroen ijs,dan maar de Chocolate chunk Mint.Miranda gaat voor een caramel machiato,DELISCIOUS....

Tijd om wat te winkelen,we kopen een oud coca-cola schild voor in de WC en Miranda koopt een gevoerde Affliction blouse die ze gisteren al had gezien maar had laten hangen.Topaankoop is de nieuwe KISS cd MONSTER (tenminste daar ga ik vanuit,hem 'm nog niet gehoord nl.) die net uit is.

We brengen ffkes de spullen naar de kamer en gaan meteen weer op weg om wat te gaan eten.Zo hoort 't ,geen tijd verspillen op die hotelkamer.Op weg naar 't eten gaan we nog bij Ripley's 3d movietheater binnen ,maar dit is al net zo boring als die 1e Ripley.

Dan maar wat eten.We stoppen bij de SMOKEY MOUNTAIN BREWERY.Dat klinkt me als muziek in de oren."t 1e wat me in 't menu opvalt is de 6beer sampler,jawel kassaaaaaa.Die is voor mij.Miranda gaat voor de saaie frozen pina collada.

De ober komt met mijn bier en 't valt op dat ik behoorlijk wat meer bier krijg als gisteren bij de 5 beer sampler.Geen enkel probleem natuurlijk.Voor de meeschrijvers,deze biertjes heb ik vanavond uitgekozen:  - BLACK BEAR ALE,,,,, -VELAS HELLES,,, WINDY GAP WHEAT,,de  APPALACHIAN PALE ALE,,,,,,,de CHEROKEE ALE en als de bekende kers op 't schuimkraagje de TUCKALEECHEE PORTER. .....bottom's up...

Ook 't eten is hier uit de kunst,Miranda's Filet Mignon met mashed potatoes en macaroni & cheese is zo zacht als boter en mijn BREWERY ""ALE "" STEAK is out of this world.Mijn biefstukske is gemarineerd in de Cherokee Red ale,ingewreven met mosterd en knoflook,afgewerkt met Worchestire butter,ja mijn mondhoeken druipen ook alweer als ik dit wegtik.Als side ga ik voor de fresh broccoli with BEER CHEESE.Een culinair wonderwerkje dit avondje.

Om 10 uur 's avonds loopt 't hier alweer aardig leeg en gaan de winkeltjes dicht.Ik denk dat iedereen dan gaat bidden of zo in dit Godfearing bergstadje.Handjes boven de dekens.

Morgen kunnen we redelijk laat opstaan (dat had ik da meiske in ieder geval beloofd!!!) ,dus ik heb de wekker op 7.30 staan ,redelijke tijd toch.

We hopen dat we morgen zwarte beren kunnen zien in 't wild,maar na Yosemite 2 jaar geleden (geen beren) is de kans niet zo groot.

't was met 't dagje wel met natuur,beesten,activiteiten en goei voeier afgeblust met wat lokaal bier.Veel leesplezier en tot morgen (als we in ieder geval die zwarte beer niet tegen 't lijf lopen)....

tsjau.....

1. Mam enpap:
    11 oktober 2012
    fijn dat rond slingeren net apen
    groetjes en nog veel plezier houdoe
  2. Tanja:
    11 oktober 2012
    klinkt allemaal super gaaf dus...have fun.

groetjes tanja,roy & nathan
  3. Onno:
    11 oktober 2012
    Skone verhalen, skone foto's.
    Het wordt een gezellig drukke plee zo, kan niet wachten om een mooi potje bij jullie te schijten!!
    Gisteren weer naar het Pink project geweest, het was weer een top avond. Have fun boys!
    Groetekes, Onno
  4. Henry:
    12 oktober 2012
    ge meugt gerust is een achtje komuh draaiuh Onno ,zogauw die klaar is.Next time ben ik dr weer bij,da's nn deal..