DAG 24 goin'crazy in Nashville......

9 oktober 2012 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Ja hoor 't is weer 7 uur en ik moet 't blog nog schrijven.Af en toe is 't echt een opgave om alles goed bij te houden,maar ja ge moet wa overhebben voor die paar druiloren die dit blog volgen.In een moordend tempo tik ik wat weg en om 9.45 kunnen we op weg naar Nashville,Tennessee.

't is behoorlijk fris,maar 't zonnetje schijnt gelukkig wel.Onderweg maar ergens stoppen om iets te eten.'t is 1 rechte weg naar Nashville dus dat wordt een eitje om iets te vinden ,want bij elke afslag hier heb je een hoop van die eettenten zoals The Waffle house,wendy's ,arby's ,taco bell,hardees,subway en noem maar op.Na 't onsmakelijke debacle vd Hardees gisteren besluiten we maar weer een Waffle house te proberen.Tijdens 't oprijden van de afrit (of 't afrijden van de oprit???) zie ik echter een bordje iHOP (international house of pancakes) staan.Op al onze trips naar de USA zijn we nog nooit bij een iHOP geweest dus dat wordt 'm vandaag.Ik sla af ,maar waar zit die verrekte iHOP.We rijden wat rond 10 tallen eettentjes maar geen Ihop.Na 15 minuten rondjes draaien besluiten we om 1 vd volgende afslagen op de snelweg te nemen er zit heus nog wel een iHOP aan te komen.Afslag,geen ihop,afslag,geen ihop,afslag weer geen Ihop.'t lijkt alsof we toevallig de laatste ihop van Tennesse voorbij zijn gereden.Ik ken ons behoorlijk goed en ik weet dat we op deze manier vanmiddag om 2 uur nog niet ontbeten hebben,dus we hakken de knoop door,Bij de volgende afslag gaan we naar een Waffle house.Volgende afslag,,,,,,of zullen we nog een afslag afwachten??OK nog maar een afslag,,,,,nee,,,,toch nog eentje proberen,,,nog eentje dan ,,de laatste......GVD wa zijn we toch een stel dioten ook he,'t is inmiddels 11.30 en nog geen hap gehad (we zijn ooit in Amsterdam zolang blijven doorlopen dat we een bus terug naar 't centrum moesten nemen omdat 't niet meer te doen was om terug te lopen!!!!!!Je zou zeggen dat je daar van leert???)Dus uiteindelijk maar gestopt bij een DENNY's,precies de tent waarvan we hadden gezegd om niet meer te gaan eten!!!!!Maar ja ontbeten hadden we daar nog niet,dus eigenlijk telt dat niet.

Een super oud ,super aardig vrouwtje helpt ons en ik duw een Omeletsandwich naar binnen en Miranda heeft een bord met eieren en hash browns (geraspte aardappel) EN een bord met blueberry pancakes.....bon appetit.Na de regelmatige refills koffie hebben we dan toch voor 12.00 uur ons ontbijt binnen.Gefeliciteerd.Bij 't winkeltje koopt Miranda nog een nieuwe tandenborstel,was wel nodig ,da ding zag dr nie meer uit.Ook lopen we nog een flesje ANTI MONKEY BUTT tegen 't lijf voor de schrale kont.Hoe kom je dr op!!!!!

Hehe we kunnen weer op weg naar Nashville.'t is 1 lange weg maar 't wordt hier wel steeds mooier en groener en heuvelachtiger.Voor een chauffeurtje unne skonne rit om te rijden.Lekker cruisen with my baby on my side.Om 13.30 arriveren we bij onze COMFORT INN op Demonbreun street.We hebben weer een alleraardigste kamer en 't is op een steenworp afstand van BROADWAY waar 't hier allemaal gebeurd.We gooien de spullen af,deodorantje onder de armpjes door en hoppala op naar Broadway.

We hebben een trui aan maar ondertussen is 't dermate mooi weer geworden dat die wel ff uitkan,hehe na een dagske prutweer is wat zon niet verkeerd.We lopen richting Broadway en 't valt op dat 't hier heel anders is als in Memhis.Veel minder armoedig en veel meer hoge ,grote gebouwen.We passeren een paar echt mooie kerken (fotomomentje) en vanuit een pickup truck aan de overkant vd weg roept een hillbillie ,I LIKE YOUR HAIR !!!!!Ik voel me zeer vereerd,maar hoogstwaarschijnlijk was dit weer voor Miranda bedoeld!!!! We lopen zo Broadway op.'t sfeertje hier is al fantastisch,overal zie je weer de neon uithangborden en uit elke tent komt weer LIVEmuziek.Eerst maar ff iets gaan drinken,dat hebben we wel verdiend.De eerste,beste tent lopen we naar binnen waar we onder begeleiding van 2 cowboys met akoustische gitaren een drankje naar binnen werken.

We gaan wat winkeltjes in en zien wat spullekes die we wilen kopen ,maar besluiten om vanavond op de terugweg naar 't hotel pas te kopen om niet heel de avond met tasjes rond te hoeven lopen.Zo gezegd ,zo gedaan.Ook stikt 't hier vd laarzen,hoeden en cowboyblousen winkels.Ontelbare laarzen passeren de revue en Miranda ziet wel wat van haar gading.Katchiiiiingggg!!!!! Bijna $600 voor een paartje en op een gegeven moment zelfs $800 voor een 2ehands paar met afgesleten zolen en afgetrapte neuzen.Op een gegeven moment komen we een tent binnen waar je bij 't kopen van 1 paar er 2 paar gratis bij krijgt.Desondanks is Miranda niet van plan om zulke bedragen neer te tellen.(De penningmeester van deze vakantie kan dit gelukkig wel waarderen,pfffft).

"t is hier echt gezellig toeven en voor een volgende versnapering lopen we ""The silver dollar"" binnen.Een mooie tent met alweer een duo op gitaar (Hoi Nick,hoi Simon!!!) .We drinken wat en gaan alvast kijken waar we vanavond wat willen eten.Onze keuze valt op Demo's een italiaans steakhouse waar 't nu al gezellig vol zit.Dit wordt 'm,,ff onthouden waar die zit..."t ene na 't andere leuke winkeltje passeert de revue,maar ;t wordt toch echt tijd om efkes te gaan pissen.We besluiten om de eerste de beste tent (THE WHEEL) binnen te gaan,ff te pissen ,een pilsje te pakken en daarna wat te gaan eten....we hebben alweer behoorlijk trek....."t is 18.00 uur.........

Er is hier weer een bandje ,eindelijk 1 met wat electrische gitaren en een drumstel,misschien maar ff luisteren of 't iets is.Ondertussen dat ik op de WC sta te pissen hoor ik de zanger aan Miranda vragen ,waar ze vandaan komt en wat ze hier komt doen.Ik klop af en loop weer terug de kroeg in.Ik loop richting Miranda,de zanger zegt ,ben je met hem??Yep Henry.Met een lach op zijn gezicht zegt de zanger ""You look like a guy who could beat the shit out of me!!!!!! Adrem als ik ben reageer ik met een ""Ï can"""gevolgd met een """"and I Will """" tot grote hilariteit van de (op dat moment 8) mensen die binnen zitten.

En nu begint er iets wat we nog nooit tijdens concerten hebben meegemaakt.(en ik bender bij heeeeeeel veel geweest).De zanger vraagt iedereen om zich voor te stellen en waar men vandaan komt.Hierop herhaalt hij onze namen, en  elke keer als er iemand nieuws naar binnenkomt begint hij iedereen aan elkaar voor te stellen.Uit zijn hoofd stelt hij iedereen dus aan elkaar voor.Niet te geloven.Hij zegt dat hij dit ook doet  als er 150 man binnenzit en de barmeid beaamd dit.Wij zitten helemaal vooraan en wij worden elke keer voorgesteld met een Miranda and Henry from the netherlands,gevolgd door een luid gejuich.Dit gaat zo heel de avond door.Ook worden er moppen getapd en kan iedereen verzoekjes indienen.1 man wil graag Eric Clapton horen,waarop de zanger inhaakt met de grap,Wat is 't verschil tussen een baby en een zak cocaine,,,,,,,Eric clapton zou nooit een zak cocaine uit een raam laten vallen!!!!!! (Eric claptons baby is jaren geleden uit 't raam van een flat gevallen,vandaar) en zo gaat 't heel de avond door,grappen,verzoekjes.Miranda is aan de beurt en vraagt  natuurlijk om VOLBEAT.Nooit van gehoord.Wij zeggen dat 't een een mix is van Johnny Cash en Metallica waarop de gitarist Enter Sandman van Metallica inzet.Niet helemaal zuiver maar zeer geslaagd.Miranda roept ook maar om wat Iron maiden,maar metal is aan de zanger niet besteedt (ook niet gek in Country/Nashville).De bassist daarentegen is wel bekend met iron maiden en zet de rest van de avond bij 't voorstellen van de mensen ,bij onze namen een riff in van Iron maiden.Wat een geweldige avond is dit .ER is echt zo'n mooi contact tussen de band en 't publiek.Op een gegeven moment loopt de zanger zelfs ,terwijl de band speelt ,met zijn gitaar de straat op om mensen binnen te halen,en 't lukt ook nog.De tent wordt steeds voller.

De band is zo leuk en aardig dat we besluiten om wat te drinken voor ze te betalen.Ik vraag aan de barmeid of ze voor de band wat neer wil zetten,dat is goed.En waar ik dacht dat ze 4 pilsjes zou brengen ,trakteert ze de band (op onze kosten ) op de duurste whiskeyshots van de tent.Maar ja we hebben ook wel een erg fantastische avond.Om de zoveel nummers roept de zanger ook nog HALLELUJAH,waarop de hele tent luidt HOLY SHIT roept en een slok van hun drank neemt."t is hier echt een dolle boel.Als toppunt van de avond zet de band een nummer in met een drumsolo vd drummer,gevolgd door de zanger die met 2 drumstokjes in de hand de hele tent doorloopt ,zelfs op de bar,waar hij ondertussen op alles ,glazen,buizen,de tap ,de bar alles met de band meedrumt en nog op een geweldige manier ook nog.Uiteindelijk beeindigd de band deze geweldige avond en is 't ....................waaaaaaaaaaaatttt 22.00 uur geweest.We hebben hier dik 4 uur zitten zuipen en genieten en hebben nog steeds nix gegeten.Je moet er echt bij zijn geweest om de hele avond goed te kunnen bevatten.Hoe de zanger 't heel de avond voor elkaar kreeg om alle namen (en woonplaatsen) van iedereen te blijven opdrammen is echt niet normaal.

MIranda zal Miranda niet zijn en wil natuurlijk met de zanger op de foto.No problem Miranda from the Netherlands!!!!!!Miranda krijgt meteen maar een cdtje in de hand gedrukt en jawel GRATIS.......(hoe is 't mogelijk in de USA).DE band staat inmiddels in de tuin van het cafe wat te roken (blowen) en ik wil graag nog ff met de bassist op de foto.We lopen naar buiten en een fotootje eindigt uiteindelijk in wat leuk gekeuvel met de band over vooral muziek.We krijgen nog een tip vd bassist waar we als rockliefhebbers hierna heen moeten en zo eindigt dit ff wat drinken en pissen en daarna eten in een 4 1/2 uur durend zuip en muziekfestijn.OOOOOhhh wat a night.Was de avond in Memphis met ons groepke maffe amerikanen al geweldig,dit was voor mij echt de kers op de slagroom.Zelden heb ik zo genoten bij een concert.

We moeten gvd nog wat eten en door dat gezuip hebben we nog meer honger gekregen.We lopen naar demo's (de tent waar we zouden gaan eten!!),dicht....Nergens kun je meer eten,,,en waar er in de USA overal fastfood tentjes zijn zit er hier geeneen.We zijn geen liefhebber,maar als je gezopen hebt lus je altijd wel een vette hap,toch....(zeker als je heel de avond niets hebt gegeten).Ook de winkeltjes waar we spullekes voor thuis wilden kopen zijn al dicht.Da's kut,dus geen bordjes voor in de wc en geen leuke houten Kokopelli....da's balen.Aangezien we genoeg gezopen hebben vanavond en hier morgen toch weer vroeg weg moeten besluiten we om terug te lopen naar ons hotel en onderweg nog maar iets te zoeken...........niets.....alleen......HALLELUJA,,,HOLY SHIT ..voor ons neus doemt een WHITE CASTLE op.Voor de Harald & Kumar  (film) liefhebbers is dit een welbekende burgertent.....Nog nooit hebben we er 1 gezien in de USA (ik dacht zelfs dat ze voor de film verzonnen waren!!!!)........Een fantastische avond gaan we afsluiten in een WHITE CASTLE (what are the odds!!!).De whitecastle serveert alleen sliders,dit zijn minihamburgertjes in een mini doosje.We nemen een paar doublecheese-sliders en wat frietjes.Ook wordt er speciaal voor ons een pot verse koffie gezet.Aangezien de sliders wel erg klein zijn bestellen we nog maar een ronde en zo wordt een mega-gezellige dag en avond afgesloten met een nostalgisch Harald & Kumar moment....

Bij terugkomst op de hotelkamer wil ik toch nog aan 't blog beginnen ,maar blijkbaar val ik in slaap tijdens dit proces.Miranda maakt me wakker in bed liggend met de laptop op mijn schoot,de afstandbediening vd tv in mijn hand en 't bed bezaait met kabels en oplaadapparatuur.en andere shit.Toch maar ff de wekker zetten om morgenochtend dit blogske te schrijven (af en toe voelt 't meer als een enorme last!!!!)..

Uit een inmiddels koud Nashville (vorst aan de grond,jawel!!!!),

zwaaien we af en gaan we op weg naar Gatlinburg in de SMOKEY MOUNTAINS voor de hoognodige natuurmomenten.

Ik zeg HALLELUJA............HOLY SHIT en neem een slokje water,

de Bamigroentuh....

1. Mam enpap:
    9 oktober 2012
    zo te lezen een fijne avond en smorgens een houte kop
    het weer is het zelfde als hier
    hoedoe en kijk uit groetjes