DAG 19 SS Natchez & Schnitzel

4 oktober 2012 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

7 uur wakker 7.30 uit bed.Alweer een dagske New Orleans..Om 9.30 zijn we bij ENVIE om een ontbijtje te nuttigen.Ik bestel 2 koffie en een farmer's omelet en ""The Big Ham & cheddar"omelet.We gaan buiten zitten en na 15 minuten heeft die dodo achter de bar de koffie nog niet gebracht.Uiteindelijk is 't een uitstekend ontbijtje en kunnen we er deze ochtend vol tegenaan.

We besluiten om vandaag de day jazz cruise te nemen met de SS Natchez.De originele steamboat over de Mississsippi.We kopen de tickets en wachten tot we kunnen boarden.Opeens klinkt er een hels kabaal over de kade.Op de boot zit een vrouwtje achter een pijporgeltje aangedreven door de stoom van de boot een aantal deuntjes weg te fiedelen.Wat een schel en harde fiedeldiedel muziek.Na 10 minuten houdt ze er gelukki....oh nee nog maar een deuntje ,,,,na 20 minute....nee nog een ,,,'t bloed sijpelt al bijna uit mijn oren als ze er na zo'n 25 minuten gelukkig mee kapt.De poorten worden geopend en samen met de bejaardenwandelclub gaan we aan boord.

"t is weer gruwelijk heet hier inmiddels en we besluiten om op 't bovenste dek vol in de zon plaats te nemen.vandaag is 't bolleke goed ingesmeerd dus moet dit geen probleem zijn.De cruise is zo'n 2 uur lang en voert ons over de Mississippi langs de haven van New Orleans.Qua uitzicht niet echt een evenement maar 't weer maakt veel goed.Onderweg nemen we een kijkje in de machinekamer en nuttigen een drankje.Na 2 uur zijn we terug naar af en kunnen we onze weg vervolgen naar de Streetcar.

Op 't oppikpunt van de streetcar is 't net als gisteren weer erg druk.Helaas gaat 't feest niet door en moeten we onze weg vervolgen met de plaatselijke bus.In 't garden District stappen we uit om een kijkje te nemen op Lafayette's Cemetary.Een begraafplaats waar vanwege devochtigheid van de bodem hier alle graven bovengronds zijn.Op tv had ik al her en der wat gezien maar uiteindelijk valt 't hier vies tegen.Dit schijnt achteraf ook 1 van de minst mooie cemetaries te zijn hier.

Na een half uurtje wachten nemen we de bus weer terug en gaan (ondanks dat we echt geen liefhebbers zijn)voor de 1e keer echt naar de mac.een big mac (de slechtste ooit!!)een cheeseburger en een dubbele cheeseburger later verlaten we vol maar onvoldaan de Mac.

We winkelen nog wat her en der en ondertussen is 't alweer tijd voor onze powernap hier in N O .Terwijl dat Miranda een dutje doet,probeer ik 't vervolg van onze trip uit te pluizen.We hebben 't hier in N O eigenlijk echt wel gehad en ondanks dat we nog voor 1 dag geboekt hebben zijn e echt van plan om morgen 't zaakje hier te verlaten.

Aangezien 't de komende 2 dagen in de buurt nog echt superheet wordt (daarna zijn de verwachtingen dat de temp met zo'n 13 graden keldert!!!!) zoek ik een goedkoop hotelleke binnen 300 km met een zwembad.De keus valt op Jackson,mississippi.Jawel morgen laten we New Orleans voor wat 't is en gaan we voortijdig uit ons hotel.!!!

Na Miranda's powernap gaan we richting 't 'Jaegerhaus om een wienerschnitzelke weg te werken.en jawel ,er is vandaag weer bijna niemand.toch gaan we naar binnen en bestellen allebei een wiener schnitzel.Voordat we klaar zijn zie ik de kok in en uit de tent lopen en handbewegingen voor zijn hals maken dat hij er helemaal genoeg van heeft...Vervolgens gooit hij zijn schortje af en pakt zijn rugzak en naait eruit.We blijven alleen over mer een chinees en 't meiske achter de bar.Voordat we weg zijn wordt de deur al gesloten en worden de stoelen al ondersteboven op de tafels geplaatst."t is 21.30 uur!!!!!

Bij 't weggaan wenst Miranda 't meiske succes met de zaak en verlaten we met een volle buik 't pand.al bij al was 't een redelijk goei schnitzelke hier.

Onderweg lopen we voor de laatste keer over Bourbon street en ondanks dat er links en rechts overal bandjes aan 't spelen zijn voelen we nergens de drang om daadwerkeijk naar binnen te gaan.Bourbon street is voor ons een done deal.....

WE lopen op weg naar huis nog ff een winkeltje binnen en kopen nog een souvenir voor in onze aanstaande wc.Als afscheid van New Orleans nemen we nog een afzakkertje bij de mojito bar om de hoek.Dit is achteraf gelijk 1 van de gezelligste hoogtepunten van New Orleans.we raken aan de bar aan de praat met een lokaal paartje uit Baton Rouge,die hier zijn voor 't Red Hot Chilli Pepper concert.'t is supergezellig en 't gaat vooral over muziek en Nederland.Al bij al lijkt 't er weer op dat Amerikanen echt weinig tot niks weten over Nederland of europa.Ook blijkt 't weer dat wij meer van de USA hebben gezien als onze barvrienden.Na een aantal drankjes nemen we afscheid (we worden nog uitgenodigd voor een partijtje pool ipv van een pool-party) en  omdat we morgen hier al vroeg met piepende bandjes weg willen slaan we dit af en gaan richting hotel.

Ons New Orleans avontuur lijkt voortijdig tot een einde te komen,'t lijkt beter om eieren voor ons geld te kiezen en een paar 100 km verderop ons geluk te beproeven.

Op naar betere tijden,houdoe en bedankt,,,,ollee,,,,olleee........

1. Mam enpap:
    4 oktober 2012
    niet zo n hele fijne dag maar blijven eten
    morgen gaat het hopelijk beter
    groetjes uit een nat son houdoe