DAG 20 Adieu N-O,hello Mississippi...

5 oktober 2012 - Vicksburg, Mississippi, Verenigde Staten

Na een leuke avond met een amerikaans stelletje volgt weer een nacht met weinig slaap.De klamme benauwdheid in 't kleine hok waar we zitten en 't slechte bed helpen niet echt met een goede nachtrust.Daarbij komt nog dat ik de halve nacht maagkrampen heb,waarschijnlijk een combinatie van de warmte en alcohol(misbruik).Na dus maar een paar uurtjes slapen,ruimen we 's morgens de koffers in en vertrekken we 1 dag eerder als gepland New Orleans."t is mooi geweest hier.Ik zet de spullen in de auto en ga naar de receptie om uit te checken."t meiske wil graag weten waarom we een dag eerder vertrekken en daar ik niet van plan ben om heel de zaak daar af te zeiken zeg ik ""We've got a situation at home,so we've got to go"".Tot mijn verbazing zegt ze dat ze de laatste dag niet op de creditcard zal belasten wat ons dus mooi dik $110 scheelt.Nou das weer 's mooi meegenomen.Met een iets vollere beurs als gedacht vertrekken we vervolgens met piepende bandjes uit New Orleans.

De wegen hier in de buurt zijn zo slecht dat je elke 100 meter wel een stuk rubber ziet liggen op de snelweg.Hoeverder we echter uit Louisiana gaan en Mississppi in rijden worden de wegen beter en de omgeving groener.We moeten nog ontbijten en stoppen bij een waffle house wat de eerste keer al goed bevallen was.Buiten op de parkeerplaats staan alleen maar grote pick-up trucks en daar komen wij aan in ons jeepke.Er heerst hier echt een ontbijtcultuur.Waar je ook gaat ontbijten,het zit bijna altijd vol met lokale lui.

Aangezien we voor vandaag dus geen hotel hebben,moeten we op de bonnefooi wat zoeken.Gisteren had ik al een goedkope LaQuinta gevonden in Jackson,met een zwembad.Omdat 't vandaag nog erg goed weer is en in Jackson zelf niet erg veel te beleven is,is 't plan om er vandaag een relaxed zwembaddagske van te maken.

Na een kleine 3 uur rijden komen we aan bij de LaQuinta.Ze hebben echter pas om 3 uur een kamer vrij en 't zwembad is sinds een paar dagen gesloten.Dat zien we niet zo zitten dus ,op zoek naar een ander hotel.Aangezien we maar zo'n 45 minuten van Vicksburg zitten waar we morgen een Days inn hebben geboekt,opper ik 't plan om daar maar heen te rijden en te kijken of we daar niet alvast in kunnen.Aangekomen in Vicksburg kunnen we gelukkig 't verblijf zonder verdere kosten een dag naar voren trekken.Wat wel wil zeggen dat we morgen weer op zoek gaan naar iets anders.Dat komt eigenlijk wel goed uit,zo kunnen we morgen al dichter bij Memphis komen.,Ik't bezoe had een bezoek aan Tupelo (geboorteplaats Elvis)  geschrapt wegens tijdgebrek,nu behoordt dit dus weer tot de mogelijkheden.You win some,you loose some.

We gooien in Vicksburg de koffers op de kamer en klimmen in ons zwempak en gaan ff van 't goede weer genieten."t zwembad is klein maar lheeft een prachtig uitzicht op een brug over de Mississippi rivier.Ondertussen check ik de openingstijden van civil war military park hier en zie dat ze vanaf oktober al om 5en sluiten.Dat gaat vandaag niet meer lukken dus.Morgen om 8 uur gaan ze weer open,dus voor ons vertrek hier gaan we een rondje USA geschiedenis meepikken.Aangezien ik helemaal geen zwembadfanaat ben heb ik 't zo gezien en besluit alvast te gaan douchen(dit was echt nodig na New Orleans),Miranda blijft nog ff aan 't zwembad.

Na een baddersessie van beiden gaan we fris en fruitig de deur uit om lopend richting 't Ameristar casino te gaan.Voor een appel en een ei is er daar een dinerbuffet.Ik had mezelf voorgehouden niet meer naar een buffet te gaan,maar de keus was buffet of rond rijden om iets anders te vinden.Buffet dus.Aangekomen bij 't buffet lijkt het weer een verzameling oude van dagen te zijn.'t casino zit vol met gepensioneerden die hun pensioen aan ''t vergokken zijn."t blijft een buffet dus wordt er weer veel te veel gegeten.Met een volle pens maken we een rondje  door 't casino (met zijn hoogpolig tapijt0 en doen een klein gokje op een KENO-machine en een video-poker.Een paar dollar lichter lopen we terug naar onze Days Inn.

Morgen gaan we dus eerst wat cultuurhappen en daarna is 't of richting Clarksdale (de oorsprong vd blues/de crossroads) of we nemen de Natchez trace parkway richting Tupelo.

Achteraf was 't helemaal geen slechte beslissing om een dag eerder uit New Orleans te vertrekken.We hebben een redelijk relaxte dag achter de rug en zijn weer wat dichter bij Memphis wat ons de mogelijkheid geeft om wat meer te ondernemen morgen.

Vanuit een lekker relaxed bedje in een ruime hotelkamer in Vicksburg nemen we afscheid van de deze dag met Jawel,,,een flesje water....Miranda ligt alweer lekker te snurken en ook ik ga zo dromenland in.......

1. Mam enpap:
    5 oktober 2012
    toch nog goed gekomen met al dat vreten groetjes