DAG 18 New Orleans top of flop????

3 oktober 2012 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Na een verschrikkelijk nachtje NIET slapen om 7 uur eruit en ;t ontbijt bij ons hotel opgezocht.De ontbijtkamer zit vol oude van dagen en hier hebben we vandaag niet zo'n zin in dus maar aangelopen voor ontbijt buiten de deur.Na een 10 minuutjes lopen gestopt bij ""The Market Cafe""Hier een tafeltje buiten genomen vol in de zon.Jawel na een dag met minder weer is 't vandaag weer fantastisch warm.Helaas had ik dit niet voorzien en had mijn bolleke niet ingesmeerd en geen petje mee.Ze hebben hier een ontbijtbuffet voor $9,99.We scheppen een aantal keer op (scrambled eggs,bacon,worstjes ,biscuits,pancakes en vers fruit),de grits laten we maar voor wat 't is,na de ervaring in Miami!!!!."t smaakt uitstekend en nadat we de rekening aan onze serveerster ""PEACHES"" hebben betaald lopen we naar de oever van de Mississippi om naar de Riverwalk shops te lopen.We passeren de Mississppi riverboat ""The Natchez""en lopen in de brandende zon 't winkelcentrumpje in.We gaan weer oud nederlands,,kijken,kijken,niet kopen en hebben 't allemaal in no time weer gezien."In 't winkel gedeelte is 't helemaal niet druk ,maar aangekomen bij de foodcorner is 't bezaaid met zakenlui op zoek naar een hapje Louisiana comfort food.We zitten hier vlakbij 't convention center vandaar al die zakenlui.Via canal street lopen we richting de st.charles streetcar waarmee we richting Garden district willen.

We wachten en wachten bij de halte en naar gelang de tijd wordt 't steeds drukker hier en worden wij steeds meer 't slachtoffer van onze vermoeidheid na de slaaploze nacht..We besluiten om Garden district een dag te verschuiven en richting ons hotel te lopen.

Onderweg stoppen we bij "t WORLDFAMOUS (en wat is hier niet wereldberoemd??!!),CAFE BEIGNET.Ik neem een pilsje en Miranda lust wel een Mojito.Nou die Mojito heeft ondergetekende uiteindelijk met de haren overeind op zijn armen opgedronken.Bah bah wat een sterke muk....Geen Mojito zoals wij die kennen.En zeker niet zoals ik ze maak!!!!Miranda neemt ipv de mojito maar een strawberry daiquiri,een slussie met alcohol...Ondertussen komt er een groepje jongeren binnen die van een ring van Miranda een foto wilen nemen.Ze zijn met een zogenaamde scavenger hunt bezig ( een soort van speurtocht door New Orleans met opdrachten zoals 't fotograferen van bepaalde ringen)Ook vragen ze waar we vandaan komen en volgens mij zegt ""The Netherlands"" ze heel weinig.Miranda komt ondertussen nog met haar armbandje vast te zitten in 't gietijzeren tafeltje en na wat gefrunnik komt ze eindelijk los en kunnen we deze flauwe tent (met een halleluja hier en halleluja daar bandje) verlaten.

We struinen door Bourbon street en gaan richting frenchmen street waar ons hotel is.We wilen eigenlijk ff wat aan de minipool gaan zitten,maar aangekomen op onze kamer vallen we op bed en doen we een uurtje de oogjes dicht.SIESTA!!!!!!!Dit hadden we echt nodig,we zaten er echt helemaal door.

Na onze powernap gaan we naar de buren ,de Mojito bar voor een afternap afzakkertje.Ik neem maar weer een ABITA ('t lokale bier) en Miranda neemt de wederom veel te sterke Watermelon-mojito...De mojitobar ziet er erg gezellig uit met een bar en een tuintje ,maar helaas zonder muziek.In bijna elke kroeg in New orleans zijn dag en nacht bandjes aan 't spelen,niet hier helaas.

Tijd om iets te eten te zoeken.t valt hier niet mee ondanks dat er om de paar meter een restaurant te vinden is.90% vd menu's echter bestaat uit vis en schelpdieren.2 van Miranda's minst favoriete items.We gaan dus maar naar 't JAEGERHAUS,een duits restaurant met schnitzels,sauerkraut en leberkase....Aangekomen bij 't jaegerhaus is dr nog geen man binnen.Als er iets saai is dan is 't wel om in een leeg restaurant te eten.WE besluiten om nog wat rond te lopen en verder te zoeken.Helaas niks fatsoenlijk gevonden,dan maar weer een drankje,nu bij de Coyote Ugly bar (vd film).We nemen een biertje en een cider en besluiten om toch nog maar een keer richting de duitsers te lopen.

Shit nog steeds geen man binnen...We komen uiteindelijk bij de buren terecht in de DEJA-VU bar.Ik neem de new york strip (op dinsdag $6 voor een 10 oz steak!!!) en de crawlfish corn soup.En Miranda neemt de french onion soup en de ,jawel FRIED CATFISH!!!!Als ik mijn soep allang op heb en Miranda nog steeds aan 't blazen is voor haar 1e hap superhete uiensoep,komt 't hoofdgerecht alweer aan.Ja das weer goed getimed.Voor $35 hebben we uiteindelijk toch nog uitstekend gegeten.

We lopen Bourbon street door en merken dat dit toch niet helemaal ons ding is.Te druk,te nep en niet wat we ervan verwacht hadden.We nemen op 't einde van bourbon street nog wat bij de oudste kroeg van amerika,lafitte's blacksmith shop,die er al sinds 1771 zit.De kroeg heeft binnen geen electrische verlichting (op de margarita mixmachines na).De verlichting bestaat uit zijn geheel uit kaarsjes.We zijn weer erg moe en hebben 't hier eigenlijk wel weer gezien.Tot nu toe is New orleans een enorme tegenvaller en zijn de 4 dagen hier er misschien wel 2 te veel.

Als we teruglopen opper ik 't idee om ondanks dat we al voor 4 dagen betaald hebben hier er misschien een dag eerder tussenuit te knijpen.Dan moet er echter wel een goed alternatief zijn tussen hier en Vicksburg,Mississppi wat onze volgende stop is.We zullen zien.Morgen willen we nog met de Natchezboot de Mississppi op en met de streetcar naar garden district en een begraafplaats hier.

Om 10 uur zijn we weer op de kamer (moe en lam) en als ik terugkom vd auto waar ik wat water gehaald heb,staat Miranda in de kamer,,,Ik ga die WC niet meer in daar zit een enorm beest met lange voelsprieten.Ik ga de douche in en pluk een ,wat volgens mij een kakkerlak is van de wastafel.Lekker ,dat kan er ook nog wel bij.Ik loop met de rare rakker naar buiten en pleur 'm in 't zwembad,waar hij nu de borstcrawl aan 't doen is...

De komende dagen wordt 't hier nog heter en misschien ook wel leuker,we houden jullie op de hoogte.

Vanuit een diervriendelijk Na'wleans zwaai ik af.........

1. Vic en faatje:
    3 oktober 2012
    hey luitjes, heer ben ik weer van uit het regen8tig EINDHOVEN!!
    jammer dat jullie eerste reactie slecht is? ik zou er ook iets anders van verwachten. maar niet getreurd! ze hebben wel duitse snitzels en slechte mojitos (sorry miranda)
    Als het echt zo slecht is zoals jullie zeggen zo ik eieren voor mun geld nemen en ergen anders heen gaan.
    maar mischien valt het allemaal mee
    tot horus en de groeten vic
  2. Tanja:
    hoi jullie
    Hte klinkt niet erg bevredigend daar en die vieze beestjes zou ik ook niet willen en stel je voor miranda dat zond beestje met voelsprieten aan je billen gaat kriebelen ieeeeeee !!!!!!.

no veul plezier en de groeten
  3. Mam enpap:
    3 oktober 2012
    mirande je bent zo dol op beestjes ja alles is niet even goed
    groetjes
  4. Onno:
    3 oktober 2012
    Jonge, jonge wat een gezeik! JULLIE HEBBEN VAKANTIE, wij zitten hier in de zeikende regen. Geniet, of neemmnog wat alcoholische versnaperingen, dat doet ook veel verzachten/vergeten
    Cya, Onno