DAG 17 it's a rainy day.....

2 oktober 2012 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

6.15 uur,tijd om op te staan.Vandaag rijden we door naar New Orleans zo'n 500 km rijden.Wat eigenlijk bekend staat als een ""fleabag"" hotel hier in Panama city beach viel 100 % mee.2 kleine bedden wat ons noodzaakte om apart te slapen.Vannacht weer vaak wakker geweest door een koelkast die zo'n hels kabaal maakte (Miranda sliep gewoon door) dat ik 'm 't liefst de trap af gekegeld had.Maar ja wa wilde voor $50.Miranda had hier nog wel een dagske willen blijven maar helaas pindakaas zaak om te vertrekken.

We laaien onze rotzooi weer in de koffers en ik loop weer een aantal keer op en neer naar de auto."t is echt verschrikkelijk slecht weer hier nu.We zitten recht aan zee dus 't waait als een bezetene en de regen komt met bakken uit de lucht.Tijd voor ons ""complementary continental breakfast"",dat klinkt leuk maar betekend hier dus.Koffie,sap,en een kleffe muffin,,Thats it!!!We nemen dus maar wat koffie en zoeken onderweg wel weer iets fatsoenlijks.De eerste 100 km is er weer niks te vinden,dus besluiten we maar voor de 1e keer deze vakantie bij de MAC te stoppen voor ontbijt.Miranda zegt hier hebben ze wel croissants enzo!!!Ja in Nederland!!!!Hier worstjes en ander gebakken spul voor 't ontbijt.We besluiten om onverrichter zake om te draaien en toch maar iets anders te zoeken.We stoppen bij een WAFFLE HOUSE.Dit is van binnen echt een typische amerikaanse tent.Rode booths,en barretje met krukken,serveerstertjes met van die serveerstertjes kleren.En.......'t zit hier vol met dikke Amerikanen.De vrouw die achter ons zit heeft zo'n enorme kont dat ze bij 't verlaten van de Booth bijna 't hele zaakje mee neemt.We nemen weer een echt ontbijt.3 egg omelet met ham en cheese en de 2 egg omelet met ui tomaat en kaas (ze konden de ham en jalapenos pepers houden van Miranda).Na een refill (gratis vulling) van de gruwelijk slape koffie vervolgen we onze 500 km rit naar Noleans..

't weer wordt er echt niet beter o vandaag,eerder andersom,de snelste stand op de wissers is niet snel genoeg om fatsoenlijk de weg te kunnen zien.Met wat Savatage en Volbeat over de boxen komen we een heel end.We tanken voor $35,ik kan hier maar zo'n 430 km rijden met een volle tank.In plaats van overal voor $2 elke keer een fleske water te kopen nemen we bij de pomp een pak van 24 flesjes mee voor $3.Goeie deal lijkt me.

Voor we in New Orleans,Louisiana zijn ,cruisen we door Alabama en gaan we een tijdzone door wat betekend dat we een uurtje terug de tijd in gaan.Over een enorme lange brug komen we aan in New Orleans.Op 't eerste oog is 't hier nog steeds(Na Katrina en Isaac) 1 grote armoede.Huisjes die bijna uit elkaar vallen,1 grote puinhoop.2km N O in draaien we de Frenchman street in.Hier is ons hotel ,de Frenchmen hotel.Een oud hotelleke met de typische kleuren en balkonnetjes die je kent van de TV.We willen naar binnen maar aan de voordeur zit en slot met een cijfercode en de deur is op slot.We bellen aan en de deur wordt van 't slot gehaald(is dit een voorbode voor de criminaliteit hier???)We checken in en kunnen de auto gaan parkeren.Tenminste als dat lukt."t is maar goed dat we geen fullsize SUV gehuurd hebben hier.Door een smal gangetje (Miranda loodst me langs de muren) komen we op een klein binnenplaatsje aan waar al een paar auto's staan.Er is 1 plek recht vooruit uit de gang en die neem ik.Ik rijd over 4 dagen de auto wel achteruit uit de parkeerplek.Ik ben dan wel chauffeur van beroep maar zie 't niet zo zitten om hier met een gehuurde auto op een vierkante meter te liggen klootvioolen.

We zitten in kamer 104.We openen de kamer en.......2.5 x 2.5 max ,dat is 't.Waar gaan we die koffers laten???We verplaatsen een stoel en leggen hier 1 koffer neer en de ander staat vast tussen 't bed en de muur,ik zal elke keer 't bed aan de achterkant moeten verlaten.Er zijn 2 kleine klapdeurtjes in de kamer waarachter de badkamer is.2 meter bij een halve meter ongeveer,hierin de wc een wastafel en de douche (waar de tegeltjes bijna van de muur afvallen,tenminste diegene die er nog opzitten-)) )Als je naar de wc gaat lijkt 't wel alsof je een kast in loopt.We besluiten ons op te frissen en de stad in te gaan.t afsluiten van de kamerdeur is ook nog een hele tour.

We gaan ff een plek zoeken om een bak koffie te pakken.Terwijl ik binnen bestel zit Miranda buiten op 't terras in de veronderstelling dat er een trammetje voorbij komt."t blijkt de HARA KRISJNA te zijn met kletterende dekseltjes en hara-hara zingend.Dit groepje gaan we vandaag nog enkele keren tegenkomen."t is hier werkelijk bezaaid met winkeltjes en restaurantjes en barretjes.

Tijd voor een glaasje alcohol.We gaan op Bourbon Street een cafe in waar een 3mans blues/rockband staat te spelen.Echt een goede band,helaas dat er maar een paar klanten binnen staan.Ik bestel wat te drinken en Miranda moet heel nodig naar de wc.Na 5 minuten komt Miranda uit de wc een meiske omhelsend en kussend.Ook doet ze heel vrolijk met een of andere vent.Ik neem ondertussen aan dat ze in de wc een bekende tegen is gekomen.Nee,ze heeft bij 't opentrekken van de wc deur een meiske verrast op de pot met haar broek op dr knieen....Na 10 keer sorry te hebben gezegd  raakt ze aan de praat met de ""negerin met een enorme bolle tuitkont""Ze blijkt hier te zijn met een Nederlander (de vent) die zijn vliegtuig gemist heeft en nog een dagje doorzakt.Na 2 pilsjes en een dubbele baileys met ijs wordt er al omhelsend en kussend afscheid genomen.De kerel waarschuwd ons nog dat we hier 's avonds wel uit moeten kijken,'t is hier behoorlijk gevaarlijk zegt hij.Nou dat geloof ik gelijk,'t ziet er hier niet echt sjofel uit.

Tijd om wat te eten.Restaurantjes zat ,maar aangezien Miranda liever geen vis of schaaldieren eet zijn de mogelijkheden toch nog beperkt.Uiteindelijk komen we bij 't Hardrockcafe terecht ,waar we in San Francisco en San Diego  ook al goed hadden gegeten.Miranda neemt de sirloin steak en ik neem de chicken Marsala.Goei voeier met flink wat broccoli on the side...We delen samen nog een brownie met ijs en gaan op zoek naar een kroegje in de buurt van 't hotel.We waren vanmorgen al vroeg op dus we willen 't niet te laat maken vandaag.We zijn hier 4 dagen dus daar is tijd genoeg voor.Onderweg laat ik me behoorlijk te grazen nemen door  ""proffesionele""oplichters die me met een smoesje een schoenpoets beurt aansmeren.Ze willen 2x $10 ,maar na $5 betaald te hebben kiezen we 't hazepad.Miranda had me al gewaarschuwd ,maar deze jongen dook met zijn volle verstand in de val.Weer wat geleerd!!!

In de BMC bar vlak bij ons hotel gaan we de avond afsluiten.LIL RED & BIG BAD treedt vanavond op en we blijven heel 't concert aan de bar hangen ,wat lokale biertjes wegslaand en wat woodchukciders voor Miranda."Toen we binnenkwamen was 't behoorlijk leeg ,maar nu loopt 't aardig vol.Een oude kerel komt op me af en vraagt of ik 'm niet ken??Nope ouwe,waarvan?? Ik ben de wereldberoemde CHET JAZZ!!!!!Ondertussen duwt hij een cdtje in mijn hand.$20 ,ik dacht 't niet,ik ben vanavond al 1 keer afgezet.We blijven toch een paar uur hangen en om 22.00 uur gaan we terug naar onze ""enorme"" kamer.

We gaan hier niet de wekker zetten de komende dagen,hehe eindelijk uitslapen.....,niet dus.Om 2 uur zijn we allebei klaarwakker.Miranda lgt te draaien en ik lig op 't randje van 't bed anders rol ik zo naar 't midden(ben zo uitgerold,zo groot is 't bed niet!!).'t wordt 3 uur,4 uur etc.Om 7 uur is 't mooi geweest en gaan we er toch maar uit.Ik tik dit blog weg.(foto's wordt een probleem vanwege de krakkemikkige WIFI!!!) en Miranda doet een poging om zich te wassen in onze kast.Buiten regent 't alweer.We zijn benieuwd wat de dag brengt.We gaan rustig aan doen dat is 1 ding wat zeker is.

De kletsnatte groeten vanuit een nat en koud (vandaag zou 't beter worden) New Orleans .......

1. Corina:
    2 oktober 2012
    op naar de volgende stad en daar meer zon en geluk, maak er nog ietsmooi,s van samen.
  2. Mam enpap:
    2 oktober 2012
    het is niet altijd rozen geur en zonneschijn
    groetjes en kijk maar uit
  3. Annie en joop:
    2 oktober 2012
    mooi antiek zootje, dus stil blijven liggen in dat opoe bed.
    hopelijk wordt het weer wel beter de komende dagen.
    groetjes
  4. Henry:
    2 oktober 2012
    Weer is weer picobello in orde,maar de vermoeidheid begint zijn tol te eisen..