DAG 15 HOMOSASSA,Praise Jezus & no beer for you....

30 september 2012 - Crystal River, Florida, Verenigde Staten

Vandaag is de dag dat we onze stek vd laatste 10 dagen gaan verlaten.Om 7 uur staan we op en ruimen we de zaak een beetje op."'t was hier zo groot dat we alles goed moeten nagaan of we niks vergeten.Er ligt nog brood in de vriezer(misschien leuk voor de huisdieren) en ook laten we wat peanutbutter en crackers achter.Helaas geen alcohol voor de schoonmakers,op=op.

Om geen rotzooi meer te maken is 't plan om hier voor de 1e keer in 10 dagen te ontbijten.We gaan bij de receptie binnen en vragen waar de koffieruimte is.Linksaf is er koffie.....en inderdaad koffie dat is er maar dat is ook alles wat er is.Ineens schiet 't me tebinnen dat er inderdaad in 't weekend geen ontbijt is.Miranda is not amused...dan maar een broodje pakken bij de benzinepomp,we moeten toch nog tanken (;t lampje brand al!!!).Voor $40 heb ik weer een volle tank.Miranda kan niks fatsoelijks vinden en neemt maar een vette hotdog.Ik neem een andere flatbread met (grijs)vlees en kaas.Om 8.45 uur zijn we eindeljk onderweg met een broodje en koffie met een rietje.

Het is nog een beetje bewolkt maar onderweg wordt 't alweer snel beter,vooral na 2 uurtjes rijden bij aankomst bij 't Homosassa Springs Wildlife Park,is 't alweer bloedje heet.We komen aan bij de westingang van het dierenpark en kunnen gelijk met 't bootje mee Pepper Creek op.De ingang van het park is ongeveer 20 minuten varen.Kaptein Iglo verteld honderduit over de geschiedenis van 't park en na 20 minuten rondgedobberd te hebben komen we bij 't park aan.Voor $13 de man kunnen we naar binnen en gaan we meteen naar 't voeren vd manatees(zeekoeien).Wat zijn 't toch een lochte,lieve,grappige beesten.Morgenvroeg is 't de bedoeling op met deze grote vrienden te gaan snorkelen.

Er zitten alleen maar dieren hier die hier ook echt voorkomen.Op eentje na dan,de Hippo LU...LU is al 52 en is altijd in 't park gebleven.Hij is ook bekend van series als DAKTARI (voor de oudjes onder ons welbekend!!!).Ook zijn we bij 't voeren van LU(hij krijgt een stuk watermeloen),maar hij heeft net zijn middagdutje en kijkt alleen maar ff verbaasd op en flappert wat met zijn oren als er een stuk over zijn kop 't water invliegd.

Verder liggen er weer de alligators en zijn er wolven.vossen,uilen,otters,schildpadden,vanallerhande gevogelte,slangen etc.Na een aantal uur rondgewandeld te hebben eten we een veel te vette grilled cheese (tosti uit de pan met de boter aan de buitenkant,Miranda is gelijk misselijk!!) en verlaten we 't park met 't trammetje richting de auto."t is altijd goed toeven in zo'n dierenpark en vooral Miranda wordt er een blije kleine meid van.

Van 't park is 't maar een klein kwartiertje naar Crystal River waar we verblijven in de Days Inn.Onderweg lijkt 't wel bikeweek of zo ,'t stikt hier vd motorrijders op de weg.We rijden Crystal River in en wat meteen opvalt zijn de amerikaanse vlaggen aan alle kanten en 't aantal kerkjes hier.Jesus saves.....

We checken in en 15 minuten later liggen we in 't zwembad."t is hier nu zo heet dat iets anders doen nu niet echt meer te doen is."t stikt hier wel weer van de ddkbmuggen.We kunnen 't niet al te laat maken vandaag,morgen moeten we om 6.15 uur bij de boot zijn voor de manatees.Na 't zwemmen wordt er gedouched en lopen we naar de Denny's die vast aan 't hotel zit.

Een lekker ijskoud pilsje heb ik vandaag nog niet gehad,maar helaas,we serve no alcohol mister!!!!.Mijn eerste loodvrije dag hier is een feit.Miranda besteld vooraf de broccoli cheese soup en ik neem een cheeseburgerflatbread (een soort superdunne pizza met wat kaas en tomaten.Miranda krijgt haar soep........en 15 minuten later volgt mijn flatbread,tegelijk met onze hoofdgerechten de (dubbele)steaks met gravy voor M en de lime pepper tilapia (jawel VIS) met rijst  voor mij.Daar staat dan heel de tafel vol met eten.Miranda dr honger is ook gelijk over als ze dit ziet.Wonder boven wonder weet ik in een nieuw wereldrecord heel de tafel leeg te maken op een stukje steak van Miranda na.We hebben wel genoeg Denny's gezien voor de komende weken..

Na 't eten rijden we ff naar de crystal river mall,maar dat is echt een trieste bedoeling,de ene helft is gesloten en de andere helft gooit je dood met jesus hier ,jezus daar ,jezus zus en zo.Niks voor ons en we maken ons dan ook als de wiedeweergaloos uit de voeten.Op de site van Birds Underwater waar we morgen mee weg gaan wordt er gewaarschuwd dat je je tomtom niet moet vertrouwen voor de route naar hun hut.IK besluit om nu maar alvast die toko te zoeken voordat we 't morgenvroeg om 6 uur niet kunnen vinden.Piece of cake,zo gevonden en in 5 minuten weer bij 't hotel.Miranda baalt ervan dat we nog geen kikkers hebben gezien hier(op die ene dooie in ons zwembad na dan) en haar gebeden worden vanavond verhoord,PRAISE JESUS!!!!!!.Voor onze deur van onze kamer zitten 2 kleine frogs die zoals 't lijkt wel met ons naar binnen willen (zie foto's),Ik verblind ze ff met de flits van de camera en jaag ze dan weg van onze deur.Ik mot die glibberige springers niet binnen hebben.

Terwijl ik dit tik zit Miranda maar wat te zappen op onze vooroorlogse tv en is 't zo tijd om de oogjes te sluiten.Al bij al hebben we weer een skonne en heeeettee dag achter de rug.

Morgen vroeg op en na een goeie 3 uur met de manatees staat er nog een rit van een goei 6 uur op de to do list.

Vanuit een vroeg Crystal River zeg ik Bless you & Godspeed

Jesus loves you and so do we........

1. Marian ramone:
    30 september 2012
    Klinkt goed allemaal, zo te lezen en zien bevalt het jullie daar prima! Ik vond Denny's the bomb trouwens haha. Enjoy the rest of your trip! Groetjes vanuit een koud Eindhoven
  2. Mam enpap:
    30 september 2012
    ben blij dat alles goed is gegaan
  3. Jacqueline:
    4 oktober 2012
    Je kent dat liedje toch wel........Jesus redt......