DAG 14 oooohh wa zijn we lui......

29 september 2012 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen alweer op tijd op ,schijterij ,hagedis,ontbijt ,,,volgens mij begin heb ik dit vanmorgen allemaal al gemeld.Het plan is om vandaag terug naar Wet 'n Wild te gaan (de tickets waren goed voor 14 dagen) om daar op onze laatste dag rondom Orlando zwaar te gaan lamballen.Het is hier echter al zo'n goed weer dat ik opper om gewoon aan ons zwembadje te blijven,dan hoef ik vandaag niet te rijden en kunnen we die enorme voorraad alcohol er doorheen jassen.Zo gezegd zo gedaan.we blijven thuis vandaag.

Omdat we hier blijven kan miranda mooi een wasje draaien en kan ik op mijn gemak 't blog afmaken.Ontbijten doen we lekker buiten op ons terrasje.Miranda's moeder Annie is vandaag jarig dus er moet gebeld worden naar huis.Thuis hadden we al een kaartje gemaakt via Greetz en Miranda had alvast de bloemen besteld.Alles was er al en Miranda had een blij moederke aan de lijn.Ook ik bel ff naar huis en daarna is 't pooltime.Morgen vertrekken we na 10 fantastische dagen Kissimmee richting Crystal Lake dus 't is zaak om zo veel mogelijk te lamballen vandaag.

"t eerste uurtje liggen we op ons gemak te bakken in de zon,Miranda probeert wat onderwaterfilmpjes te maken en ik heb de tijd van mijn leven met een of ander gifgroene kever,die ik gebruik voor een uitgebreide fotosessie..'s morgens heeft Miranda al een dooie kikker uit t zwembad geschept die blijkbaar zijn zwemdiploma's niet had.

Na een goei uur lijkt de rust voorbij.3 Amerikanen komen met bier in de hand en een koelbox naar ONS zwembad.Daar gaat onze laatste relaxdag.Niets is minder waar.Thomas,Bryan & Ryan blijken 3 toffe softbalspelers te zijn die hier 1 week een softbaltoernooi afwerken.We raken aan de praat en zo ontstaat een gruwelijk gezellige middag met bier en Weed(niet voor ons).Die amerikanen zijn zich er echt niet van bewust ,Waar Nederand ligt ,laat staan 't reilen en zijlen,of Rijlen en Zeilen hier.Ze vragen honderduit en lijken echt geiinteresseerd.Ze verbazen zich over 't pensioen en zorgsysteem hier en natuurlijk de benzineprijzen.Daarentegen zijn wij verbaasd over 't aantal vakantiedagen die die lui hebben.1 hele week in een jaar,waaaaaaaatt 1 week,doe normaal!!!!!!!(Your kidding man!!!)Nee ze hebben 1 week en je kunt in de loop der jaren sparen voor meer.ook 't softdrugs beleid bij ons is een punt van discussie.Na ff weg te zijn geweest komt de dopehead van 't 3tal al fluisterend terug met een weedpijp.Hij had goed spul en we konden wel een trekje hebben.Ondanks dat er niemand anders was ,zei hij 't allemaal heel zachtjes.We bedanken voor de aanbieding en zeggen dat hij 't maar gezellig zelf oprookt.

We halen ons laatste bier en smirnoffjes tevoorschijn(moest toch op!!) en maken er een gezellige middag van met zijn 5en.Zoals zo vaak blijken we al veer meer vd USA te hebben gezien als de doorsnee amerikaan.

Inmiddels halen de dudes hun softbal en gloves tevoorschijn om een balletje te gooien.Ik ben links maar toch weet ik een handschoen aan te murwen en gooi wat over met Bryan of Ryan???."t wordt steeds donkerder maar Bryan of Ryan verzekerd ons dat 't overtrekt.10 minuten later breekt de hel los in Kissimmee."t water komt met bakken uit de lucht en we nemen snel afscheid van de guys (ze staan verbaasd over de 3 kussen van Miranda) en daarna vluchten we naar binnen.Bij 't binnenrennen van onze serre klapt miranda onderuit en haalt haar knie open.Gelukkig lijkt 't allemaal mee te vallen.Voor t zelfde geld moet ik Miranda naar huis sturen en alleen mijn reis voortzetten :-))."t is echt noodweer nu.Met al dat gezuip aan 't zwembad zijn we vanmiddag vergeten te lunchen,snel wordt er een zak doritos opengetrokken met french onion dip (waar ik nu nog plezier van heb).

Miranda gaat ff douchen en ondertussen val ik in slaap op de bank.Na een powernap van een half uurke wil ik Miranda uit de douche trekken (ik ben onderhand aan de beurt!!!).maar die blijkt ook al op bed in een diepe slaap gesukkeld te zijn.Kissimmee begint zijn tol te eisen.We maken ons op en maken ons klaar voor een dineetje bij alweer de Outback.Op weg naar de outback stap ik bijna op een schildpad die op zijn gemakske 't voetpad over aan 't steken is.We stoppen nog ff bij de Harleystore op de hoek en komen bij een overvolle outback aan.Dit tentje loopt echt goed.Ondanks dat ze hier met de beentjes buiten hangen hebben ze toch een plekje voor ons.Helaas is happy hour voorbij(of misschien ook maar goed!!!).We worden geholpen door vrouwtje theelepel (een ouder grijs vrouwke met een knotje).Ze heeft t erg druk maar weet ons in no time te voorzien van een Fosters en een strawberry/peach sangria.Miranda besteld 'tzelfde als vd week en ik ga voor de outbackspecial van 12oz.Dit biefstukske begint toch aardig in de buurt te komen vd Rodeos in eindhoven).Een malse mediumrare steak valt me te beurt.

Moe maar voldaan verlaten we 't etablishement (jawel weer zo'n prachtig woord!!) en na 't inslaan van een paar flessen water keren we terug in onze casa.Ik tik maar gelijk 't blog,morgenvroeg hebben we hoogstwaarschijnlijk geen wifi meer ,vandaar.Terwijl ik dit tik is Miranda alvast de zaak wat op aan 't ruimen en komt in een keukenkastje onze huisvriend de hagedis tegen.

Morgen kunnen we redelijk rustig aan doen.een ritje van zo'n 2 uur staat op 't programma naar Crystal river waar we over overmorgen met de manatees (zeekoeien) zullen gaan zwemmen.

Na 10 fantastische dagen Kissimmee zwaaien we af met een joepdoei en de mazzel,

tot in Crystal River.