DAG 12 relaxuh in KELLY PARK

27 september 2012 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

6.45 't wekkertje gaat,allebei slecht geslapen.Misschien is een bubbelbadje wel niet zo'n goed idee net voordat je gaat slapen??"t blog,,gisteren om 7.15 begonnen aan 't blog.Miranda slaapt uit tot 8 uur en begint aan 't ontbijt.De enorme bak fruit van vd week is nog niet op dus moet Miranda die nog ff meester maken.De weersvoorspelling voor vandaag is niet zo heel best,maar toch trekken we de stoute (water)schoenen aan en vertrekken om 10 uur naar Kelly Park (Rock springs) in Apopka.Op 't moment dat we de voordeur verlaten komt er een security-manneke op ons af met de mededeling dat vandaag 't asfalt op ORBIT ONE vernieuwd gaat worden en we waarschijnlijk bij terugkeer vandaag de auto niet aan de deur kunnen zetten.No problem man,en we karren aan richting Apopka.Bij de SHELL om de hoek tank ik nog ff voor 't enorme bedrag van $29.50 (er zijn toch nog goedkope dingen hier).VOLBEAT blaast uit de speakers en 't ritje van 45 minuten kan beginnen.

Wat geen goed weer ??De plaatselijk Piet Paulusma zit er weer goed naast,'t is nu alweer prachtig!!!"t is een relaxed ritje en een klein kilometertje voor Kelly Park stoppen we om bij de TUBE KING,2 tubes te huren.$5 per stuk ,hehe eindelijk normale prijzen.Het meiske achter de balie moet alleen ff een I D hebben om als borg achter te houden.Gelukkig is alles waar mijn naam op staat goed en na wat gerommel in mijn papieren trek ik mijn donorregister tevoorschijn.Die kunde wel hebben.

Kelly Park is een park(groot bos) waar een natuurlijke ""Lazy River"" doorheen waadt,vandaar de Tubes...Na 't betalen van $3 mogen we 't park in.De parkeerplaats is nog behoorlijk leeg gelukkig.We stappen uit en merken meteen dat we erg goed voorbereidt zijn vandaag.."t ongedierte komt je tegemoet en natuurlijk hebben we GEEN antimuggenspray bij!!!!Er staat een volle spuitbus in de badkamer,maar ja daar kopen we nu nix voor.Ook ben ik mijn wegwerpzonnebril vergeten.Aangezien je hier al je spullen onbeheerd achterlaat aan 't water laat ik mijn Raybanneke maar in de auto.Ook al mijn CC's en pasjes en de paspoortren blijven achter.De autosleutel doe ik in een ziplockzakje in mijn zwembroek.

We zoeken een mooi plekske uit en gooien onze handdoeken neer en vertrekken gelijk voor een 1e ritje over 't riviertje.We nemen eerst 't kortste ,smalste stuk.Onderweg worden we gevolgd door wat vissen en zijn de libelles niet weg te slaan.Opeens hoor ik Miranda moord en brand schreeuwen(kutplanten!!!) en jawel bij haar aangekomen zie ik een snee van ZEKER 2 mm in haar vinger...(ik dacht dat mannen altijd zo kleinzerig waren??).We dobberen naar 't eind waar we uit 't water moeten.We kunnen hier niet verder,er hangt een alligatorwaarschuwing!!!Toch maar eruit dan.We gaan uit 't water en in de bossen spot ik gelijk een hert,met nog een klein bambietje erbij.WE nemen wat foto's (helaas met de videocamera,de goede camera ligt in de auto!!).We krijgen tijd genoeg want 't hertje blijft ons Stoiiseins(is dat een woord???)aankijken.Ik maak wat maffe geluiden en 't hertje kijkt me aan alsof ik niet helemaal spoor.Na een fotoshoot van 10 minuten lopen we met onze tubes door.Goed opblijven letten dus wat er hier allemaal in de bossen schuilt.

We lopen de weg terug naar onze plek en gaan de omgeving wat verkennen zonder tube.Je kunt hier wat trails lopen door de bossen en sportief als we zijn doen  we dr eentje de Kelly Loop.Je ziet hier overal enorme vlinders fladderen en er zitten echt overal eekhoorntjes.Ze lopen gewoon voor je uit de trail af en schieten overal voor je voeten door.Niet overdreven zitten er echt duizenden hier."t blijven grappige beestjes.

We besluiten ff in de zon te gaan bakken ('t is nu echt heet hier!!)Wat een relaxte omgeving hier,zo ""sereen""(ook een mooi woord!!).Lekker rustig lig je hier dan wel niet,zeker zonder bugspray.De dubbeldekkontenbonkermuggen zijn in de meerderheid hier.(2 steekbeesten die met de achterkant aan elkaar,'t zal wel paarseizoen zijn,rondsuizen.).

We gaan zo weer 't water in aan de andere kant vd rivier,een paar inheemse jongens hebben 2 grote turtles gespot aan 't water,die willen we natuurlijk zien!!Volgens de borden hier zitten er ook otters.""t is zo relaxed hier,we dobberen wat rond en helaas zien we de 2 grote schildpadden niet.Wel zien we een paar kleintjes langs de kant zitten (ok mooi).Otters spotten we helaas niet.Ik neem een andere afslag als Miranda en kom door een heel nauwe doorgang waar je aan de ene kant de betonnen kade hebt en aan de andere kant de waterplanten en bossen.Ik dobber op mijn gemak voorbij en hoor een jongen tegen een ander zeggen"""Where did you see that snake!!!!,it's right there in the water!!!!! zegt de ander.Geschrokken zeg ik SNAKE?? tegen de jongens en ze wijzen recht voor me uit.Hij is maar 30 centimeter lang lachen ze.Zonder de slang gezien te hebben dobber ik verder,gelukkig maar.Ik spot nog wel een gifgroene hagedis,maar een poging om die snelle draaikont op de gevoelige plaat te zetten mislukt.

Miranda ligt inmiddels alweer in 't zonneke en ik doe snel hetzelfde.Veel mensen zijn hier met een zeefje bezig en ik vraag aan iemand of hij al goud heeft gevonden.Goud?? No,Sharkteeth!!!Er liggen hier blijkbaar overal haaientanden op de bodem vd rivier.Verbrand en wel en na een fantastische relaxte dag ('t is hier echt geweldig) gaan we om 15.45 op weg naar huis.We droppen de TUBES af in ruil voor mijn donorkaart en vervolgen de weg naar huis.We hebben gelukkig echt heel de dag weer geweldig weer gehad.

Terug gekomen op Orbit one kunnen we de auto gewoon voor de deur parkeren.We doen 't rustig aan,douchen,scheren ,fotookes inladen,mail checken en we besluiten om naar de OUTBACK te wandelen (happy hour!!!!!) om een hapje te gaan eten.Aangezien de airco's hier overal overuren draaien neemt Miranda haar Volbeattrui mee."t is nog 28 graden buiten."t is goed druk hier en we besluiten aan de bar te gaan eten daar is nog plek.(Je kunt hier in de USA bij een restaurant niet zomaar binnenwandelen en ergens gaan zitter,de plaatsen worden je altijd toegewezen,ook als er bijna niemand is!!).Miranda begint met 2 shangriaatjes en ik neem een halve liter ijskoude Foster's.LEKKERrrrrrr.Terwijl we op ons eten wachten puzzelt en kleurt Miranda wat (met haar trui aan!!) in 't grote Amerikaanse DOE boek wat op de bar ligt (voor kleine kinderen!!!).Bij onze steaks hoort een salade of soep,de housesalad voor mij en de cramy-onion soup voor Miranda.In mijn sla zit behoorlijk wat komkommer en ondanks dat ik absoluut geen komkommer lust( 43 jaar en nog nooit gegeten!!!),besluit ik deze keer de stoute slippers aan te trekken en de groene stinkkomkommer maar op te eten.Door de enorme kwak thousand island dressing is 't te doen.

Miranda krijgt de 6 Oz Sirloin steak voor haar neus met de Garlic mashed potatoes en voor mijn gezicht doemt de enorme 14 Oz New York Strip op.Yeehaa een echt stukske vlees."t is een prachtig stukske vlees en de smaak is uit de kunst (en toch is de steak van de RODEO in eindhoven nog een stukske beter!!!).De sweet potato fries zijn helemaal ""The Bomb"" GVD wa zijn die dingen lekker,nondeju...Miranda vindt ze zozo,maar ik WTF wa zijn da goei potatoes......We lusten nog wel wat bier na en Miranda gaat nog voor de Rita Trio. 3 verschillende mixdrankjes.Een mango,lime en strawberry drankje geserveerd in een houder voor alle 3 de drankjes.

Aangezien we vandaag eigenlijk te weinig gedronken en gegeten hebben en heel de dag in de volle zon zijn geweest,komt de alcohol behoorlijk aan.We voelen ons behoorlijk lollig en gaan in Polonaise (Miranda incl. capuchon) richting de uitgang.Net voor de uitgang struikel ik tot grote hilariteit van een groepje engelsen,over een bankje.Volgens mij is er weer sprake van een geslaagde dag.Lichtelijk aangeschoten slenteren we terug naar onze kamer.

Tijd voor een jacuzzisessie!!!Onder 't genot van nog maar een drankje gaan we ff chillaxuh in onze SPA.We schieten wat foto's en fimpjes (de gekuisde versie is te zien bij de videos!!).Om 0.30 uur gaan we naar bed ,om 6.45 gaat die wekker ('t is vakantie dus we mogen wat uitslapen:-)) ).Morgen willen we naar st.Augustine zo'n 2 uur rijden,maar daarover morgen meer.

Vanuit een zonnig Florida,zeg ik Niet gebubbeld is altijd mis.....

De Bamigroentuh.......

1. Mam enpap:
    27 september 2012
    toch nog goed gekomen let op met drank