DAG 11 WET "n WILD

26 september 2012 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vandaag om 7.30 opgestaan."t lijkt vandaag de laatste droge dag vd week te worden wat wil zeggen dat we snel nog ff een waterpark willen gaan doen.Ik begin gelijk om 7.30 uur 't blog te tikken en ondertussen maakt Miranda 't ontbijtje (wa is 't toch een schatje).De zon begint er al aardig tussendoor te komen en daarom lijkt 't een prima dag voor WET "n WILD.Je hebt hier eigenlijk 3 grote waterparken waarvan Wet 'n Wild de minst mooie is maar wel degene met de meeste glijbanen.En ondanks de 40 + status hebben we wel zin in een dagske glibberen en glijen.(van binnen zijn we eigenlijk 2 blije kids)

Wet 'n Wild ligt midden op Internatrional Drive tussen winkels ,restaurants en kroegjes in.Plaats zat om te parkeren dus.Yep ,plaats zat.Om 10.15 draaien we de parkeerplaats van Wet 'n Wild op en ja hoor,te laat ,ik zie $12 staan en kan geen kant meer op."t is toch vd zotte hoe ze je hier uitknijpen bij die pretparken.

Bij de ingang is nog bijna geen man alleen een groepje Hispagnolen die druk met wat a4 tjes staan te zwaaien en jawel 't duurt toch nog dik 20 minuten voor we uiteindelijk binnen zijn ,na 't betalen van 't kleine sommetje van $50 pp.Dit is de prijs voor 1 dag ,maar ook voor de komende 14 dagen(die we hier niet zijn!!!)."t mooiste komt nog.Je wil toch samen vd glijbanen dus heb je een kluisje nodig voor je spullen.KKa(dubbel)tjingg,daar gaan weer $12.ff een paar uurtjes zwemmen en we zijn al $125 kwijt.Niet verder aan denken ,de WATERFUN kan beginnen.Inmiddels is 't alweer erg heet geworden en gaan we voor de 1e glijbanen.Je hebt hier heel veel glijbanen die je met minstens 2 man in een opblaasband moet doen.Das toevallig,we zijn met zijn 2en.First up, de Mach 5 .Na een enorme klim met een soort van matje met 2 handles mag je weer naar beneden suizen.Aangezien ik filmpjes wil draaien ,houdt ik tot 't laatste moment (ze zijn hier niet zo gecharmeerd van cameras tijdens de rides!!) mijn camera in mijn zak."t is een behoorlijk gedoe om onder de rides mijn camera tevoorschijn te toveren maar meestal lukt 't wel.Skonne filmpkes gegarandeerd.

Alle glijbanen hebben 't nadeel dat je behoorlijk wat trappen op moet om uiteindelijk daadwerkelijk te kunnen glijen ((logisch natuurlijk).We voelen gedurende de hele dag dan ook spieren die we allang niet meer gebruikt hebben (bijna allemaal eigenlijk!!).De Disco H2O (skon baantje met muziek en lichtjes),de Black hole (tegenvaller,ritje in 't donker) en de Surge (flauw baantje ) zijn aan de beurt.Tijd voor de LAZY river.Lekker ronddobberen op een bandje,na een aantal rondjes (met een steeds hetere zon) rondgedobberd te hebben (allerlei fratsen uithalend),is 't tijd voor de innerlijke mensch.Een hamburger en een hotdog later,liggen we op ons bedje uit te buiken.Hehe hoe slecht kunde 't hebben??

De 2 mooiste glijbanen hebben we voor 't laatst bewaard ,de Brainwash en BOMB BAY.Allebei hebben ze een enorme trap naar 't begin.BOMB BAY is echt een geweldige baan (die we dan ook een aantal keer doen).Boven aangekomen wordt je in een soort van raketcapsule gestopt waar na de countdown de bodem uit verdwijnt en je rechtomlaag afgeschoten wordt de steile glijbaan af.De 1e seconden verlies je ff 't contact met de baan waardoor 't echt lijkt alsof je in de vrije val naar beneden suist.Het enige nadeel van deze baan is dat je kont en kuiten behoorlijk te lijden hebben van 't (harde) water.Maar je moet er als oud kind wat voor over hebben,toch.We gaan nog ff liggen ,nemen een pilske en een slussie en doen nog ff The storm (mooi) en Bubba Tub (heel flauw)

't is inmiddeles alweer 4 uur geweest en om 5 uur gaat 't zaakje dicht ,dus zaak om ff op te drogen voor we gaan midgetgolfen op de baan van Congo Golf.We nemen de auto,rijden 300 meter en we zijn er,Congo Golf.Een baan waar je bij de ingang (baby)alligators kunt voeren.Niet dus,we komen om een potje te golfen.Dit is de duurste baan waar we tot nu toe zijn geweest ,maar weer een heel mooi aangelegde.'t stikt hier van de hagedisjes die constant over de banen rennen(je moet echt uitkijken waar je gaat staan).Ook krijgen we op een gegeven moment bezoek van een eekhoorn die vrolijk over onze baan loopt te zoeken naar eten.Ik hoef hier de uitslag eigenlijk niet uit de doeken te doen,maar 't lijkt alsof de overwinning van Miranda (eerder deze week) echt een enorme LUCKY SHOT was.Kort gezegd 't was een slachtpartij:-))

Van al dat ""sporten"" heel de dag krijg je honger,dus rijden we een kilometertje en stoppen bij de TILTED KILT.Een bar/restaurant alla Hooters,waar de vrouwkes allemaal in korte kiltjes en bijbehorende BH's en  witte sokken rondlopen.Jawel ,bij de voorbereiding had deze jongen bijna een jaar geleden al een enorme VINK gezet bij dit restaurantje.Geen toeval dus dat we hier terecht komen.We komen binnen en daar lopen ze dan.Wat een vrouwonvriendelijke plek( Gelukkig maar :-)) ).Miranda wil graag buiten eten (ze had al een trui meegenomen,vanwege de 24 uurs airco's hier) en jawel ze hebben een tafeltje buiten voor ons.En jawel das dus zo ongeveer 't laatste wat we (op onze waitress na)  van de kiltjes gezien hebben.Misschien zaak om vd week nog eens terug te komen ('t eten was er uitstekend!!!!! ::-))))  ).Na een BASS ale (echt een goei biertje) en een ANGRY ORCHARD apple cider voor Miranda,kunnen we beginnen aan ons eten.De GAELIC chicken met Fettucini voor mij en de SHEPARDS PIE voor ons Mirandaake."t is allemaal heel goed te kanen hier en 't feit dat er Live muziek is ,maakt 't hier echt een gezellige tent.Jammer dat we met de auto zijn anders hadden we hier nog ff door kunnen zakken.

De voorspelde regen van vandaag is mooi uitgebleven en om een uur of half tien komen we droog aan in onze casa.Met een pilske en een bacardi sangria erbij bekijken we buiten onze filmpjes en laadt ik  de foto's in 't blog en flans ik nog een filmpje in mekaar van BOMB BAY.(afdeling videos checken aub)..Al bij al was dit weer een fantastische dag met prachtig weer,en wat wil je nog meer.Terwijl ik dit type heb ik nog steeds ""gekneusde ""billen en kuiten"" van de glijbanen.Wie plezier wil hebben mot pijn lijden zeg ik maar altijd!!! (eigenlijk is dit de eerste keer dat ik zoeiets zeg,maar ja).

Morgen(vandaag!!) wordt qua weer een mindere dag als je de voorspellingen mag geloven.Dus maar ff kijken wat we gaan doen.

Blij dat ik glij en houdoe,,,,,,,,,,,

1. John:
    26 september 2012
    Gaaf! met die raket zo het water inschieten..
    Gaaf filmpje en mooi geproduceerd!
    Ciao.
    John
  2. Mam enpap:
    26 september 2012
    leuk verhaal ,maar ze draaien zo wel een poot uit
  3. Annie en joop:
    en toch veel lichter.
    groetjes.
  4. Vic en faatje:
    26 september 2012
    Miranda !!! hoe voelt het nauw om doorgetrokken te worden?
    het lijkt wel een grote WC die raket.
    groeten
    vic
  5. Onno:
    26 september 2012
    Hey Guys, fijn om zo door een glijbaan afgetrokken te worden, Bami!!! En met die gekneusde billen heb je in ieder geval een goeie nacht rust, meer zal er dan toch niet meer inzitten. Ieder nadeel heb z'n voordeel. Fijn om iedere dag na weer een dagje ploeteren op het werk, ja dat gaat hier gewoon door hoor, jullie belevenissen te lezen en te genieten van de foto's en zorgvuldig gemaakte filmpjes van Henri de Bont. Keep up the spirit en heb lol en vat nog een lekkere dubbele hamburger met liters bier, zodat je nog lang kunt nagenieten!!!
    Mazzel
    Onno
  6. Henry:
    26 september 2012
    Bedankt allemaal voor de reacties,en inderdaad de raket was gaaf en het ijskoude bier is goed te pruimen en de broek wordt al strakker maar de lol gaat door,vandaag ook weer een geweldige dag gehad,maar dat lezen jullie morgen wel weer...