DAG 22 from ELVIS to 11 pils....

7 oktober 2012 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Hallo luitjes wat begint als een enorme klote dag zal eindigen als een van de top avonden van deze vakantie.

Vannacht tig keer wakker geworden door kutkids die de zaak af aan 't breken lijken en een auto vannnacht waarvan 't alarm zo'n 5 keeer afgaat.Ik weet niet wat die kutjong vannacht aan 't doen waren maar ik was er niet heel zeker van dat de auto in 1 geheel er vanmorgen zou staan!!!!!!Een herrie ,een gerommel ,een kabaal ,alarmen ,kapot glas noem 't maar oop ,'t passeeerde de revue.Miranda slaapt bijna overal doorheen ,ik ben bijna heel de nacht wakker.

Rond 7.30 staan we op ,rustig aan .geen haast vandaag.Eerst staat de Gebooorteplaatst van ELVIS op 't program ,dan is Memphis aan de beurt.Geen ontbijt op 't hotel dus maar op zoek naar iets anders.We stoppen bij eeen wafflehouse,VOL.Oh my GOD,wat is 't koud ineeens.Gisteren 27 graden ,nu 11.Da scheelt een jas(die we niet bij hebben!!!!)

Volgende stop ,HARDEES,man,man wat een vergissing is dit.Miranda gaat voor de omelet biscuit(afgelaaien met supervet gehakt en ham en ik ga voor de Breakfastburrito,gatverdamme!!!!!).We gaan allebei bijna over ons nek en dit wordt officieel ons slechtste ontbijt ook in de USA(zelfs de dageen zonder ontbijt waren lekkerder!!!).

t is vandaag lange broeken en truien dag,man  wat is 't koud.Bij ons vertrek meldt de auto zoals elke dag ,CHANGE OIL,wat we mooi elke dag negeren!!!,maar vandaag komt er een geel tekentje bij,wat achteraf LOW TIRE PRESSURE aangeeft.????Zouden die kutjong vannacht aan onze banden hebben gezeten!!??!!Bij een pomp tank ik en vul de bandjes.Spanning??? Goeie vraag,Hoe werkt dA HIER??Ja nog een betere vraag.Uiteindelijk na 3 pogingen verdwijnt de melding in 't dashboard.

Om 10 uur zijn we bij ""The Birthplace of ELVIS""eerst rijden we en verkeerde parkeerplaats op ,afgezet met politie lint.Zou 't dicht zijn??Nee een afslag verder komen we aan.We betalen $15 de man voor 't museum(geen foto's0,'t huoiske en de kerk(geen zin in!!!)De souvenirshop is zwaar bout.Verderop gaan we 't geboortehuis van Elvis in.Een enorm klein wit huiske,waar een oud vrouwke duidelijk voor de 40.000 ste keer 'tzelfde verhaaltje staat op te drammen.we schieten wat fo'to's en schommelem wat op 't bankske voor 't huisje.Indrukwekkend ,dat zeker.Elvis is echt uiterst arm opgegroeid blijkt hier..In 't park vindt je verder een beeld (ELVIs 13 jaar ) en 't kerkje waar hij vroeger heen ging.We gaan nog een chape binnen en buiten ontmoeten we nog wat BOSCHENAREN die ook efkes een kijkje komen nemen.Na wat brabants gekeuvel gaan we nog 't museum in (geen foto's0 en na ongeveer 1,5 uur is 't mooi geweest.

Miranda ontbijt op weg naar Memphis verder met een zakje chips en ik neem een fruittella.Bij 't binnenrijden van memphis is 't zwaar kloteweer.We checken in ,in een of andere achterbuurt ,bij een paar indiers die bijna geen engels spreken!!!Al bij al hebben we een zeer ruime kamer en redelijk internet."t buurtje mag wel wat extra politieescorte gebruiken zo te zien.Fris is anders!!!!"t is inmoiddels zo fris hier (de helft van Orlando) dat de verwarming op de kamer zelfs al aan staat.

Na een korte kuisbeurt gaan we op weg naar de SUN STUDIOS ,waar ELVIS en zeer veel andere (oa johhny cash,jerry lee lewis) hun 1e plaatjehebben opgenomen.We nemen de tour(geen film en flashfotografie) en na een uurtje hebben we een zeer indrukwekkende kijk op 't rijlen en zijlen in de musicbussiness in de 50's!!!Nadat Miranda op de precieze plek waar ELVIS zijn 1e plaatje heeft opgenomen,en dezelfde mic misbruikt een paar ooie shots maken,verlaten we met een shirt en trui de SUN studios.Indrukwekkend?? ,zeker,klein?? ,zekers,niet te missen??,zekers te weten....,we zijn weer wat wijzer en gaan terug door de regen naar ons hotel.

We zitten echt te ver van Beale street (Indiers hier zeggen dat 't te lopen is!!!) en bestellen bij de receptie een taxi.Na ongeveer een 15 min. komt de taxi voorrijden.Op naar Beale street,'t middelpunt van Memphis.

We komen aan en 't eerste wat ons opvalt zijn de 9 politie auto's die Beale street ""bewakwen"",Overal staan polietieagenten,zelfs in de restauranten....Op 't eerste gezicht lijkt 't hier wel een stuk gezelliger als in New Orleans...WE struinen wat rond en ons oog valt op 't BB KING BLUES CAFE...we gaan naar binnen en na $3 per couvert betaald te hebben komen we op 't balkon an bij onze tafel.Wat een skonne tent,al zeg ik 't zelf....Er speelt echt een super Blues/Rockband op 't moment en dat maakt deze schranservaring deste onvergetelijker...We kijken niet naar de niet misselijke prijzen en nemen een prime rib(M) en de 2x halve haan(hele haan voor de wiskundigen!!!).Voordat we aan 't eten zijn ,zijn we 2 dure cocktails en een liter bier verder.De gruwelijk goede band zorgt ervoor dat we ons hier niks van aantrekken en vrolijk verder bestellen..Was ik gisteren al laaiend enthusiast over e OUTBACK,de BB KING BLUES CAFE is een aanrader van de eerste orde.De sfeer hier is geweldig en 't eten ,,,,,Deliscious!!!!($3 per couvert helaas)Na een leuke vooravond en een geperde rekening lopen we door de regen Beale street af.

Ik wordt ondertussen wel een beetje misselijk van de steeds weer terugkerende,,,,I like your hair,I like your Hair,I like your hairCUt,I like your pants,(eerder deze week ) I like your shorts!!!,I like your dit en dat en nu zelfs een ober die Miranda's VOLBEAT trui liked....,,,,en ik dan ???? Waar blijven mijn complimenten.Bij de wc bij de BB KING BLUES CAFE staat een echte ouderwetse WC(slaaf,sorry voor onze gekleurde lezers!!!!).Na 't pissen krijg ik voor 't handen wassen een scheutje afwasmiddel in de hand gespoten en een handoek over mijn schouder gegooid.GOODOLD FASHIONED SOUTHERN HOSPITALITY,al zeg ik 't zelf.

D'r zijn hier tal van leuke winkeltjwes en de dingen die we leuk vinden worden proffessioneel op een slinkse manier teruggehangen om morgen op te pikken!!!

Met dit koude weer is er maar 1 remedie,Alchohol.Na wat tenten gepasseerd te hebben die entree vragen stoppen we bij ALFRED's op Beale street.Natuurlijk moeten we eerst onze paspoorten laten zien (ja we lijken 18!!!).Daarna gaan we aan de bar zitten en genieten van deze zeeer geslaagde dag....

We raken op een gegeven moment aan de praat (dat is hier zo gemakkelijk!!!) met en amerikaan wiens dochter op de shorttrack olympics brons heeft gewonnen en 't nederlandse schaatsen zeer volgt.('t spreekwoorderlijke IJS is gebroken!!).Hij verteld honderd uit over zijn dochter en voor we 't weten worden we een typische zaterdagavond van hem en zijn vrienden ingesleurd!!!.SAUFEN....menige JAEGERBOMBS(jaegermeister/red bull) en  pilsjes en ciders passeren de revue.Voordat we 't weten staat Miranda met jan en alleman op de dansvloer bij een enorm populaire liveband hier.Vooral 1 geile geitebrijer lijkt heeeeel geinteresseerd te zijn in mijn Miranddaakuh!!!!.Na wat dans en fotosessies komt hij met een roos aanzetten voor Miranda.Onze cowboy Bob PortWOOD.(Tot grote hilariteit vraag ik nog of dat  zijn PORNOnaam is!!!) toont een meer dan gewone interesse in mijn steun en toeverlaat (""hoe verzint ie 't!!!)..

De alcohol vloeit rijkelijk en er wordt zijn best gedanst met de nieuwe vrinden (zo'n 10 man sterk),maar om een uur of 1 lijkt 't ons beter een cabt e pakken richting 't hotel.Morgen om 10 uur moeten we op Graceland zijn!!!!

Wat een fantastische dag en avond hebben we weer achter onze rug.Elvis,the sun studios,helaas slecht en superkoud weer.BB KING ,goei voeier,nieuwe vrienden en een sloot aan drank.

Op naar een nieuwe dag.Ik zit dit nu te tikken om 3 uur 's nachts en ik weet zeker dat ik morgen denk,

oh dit ben ik vergeten en dat ben ik vergeten ,maar voor nu is t,'t was een mooie dag met een fantastisch einde op naar GRACEland en misschien weer zo'n fantastisch op Beale street.

Ik zeg,Bourbon street,New Orleans eat your heart out,Beale street,Memphis rules.......

1. Erwin en rieky:
    7 oktober 2012
    zonde van het weer maar memphis is zeker de moeite bekijk ook het peabady hotel met de eenden is ook mooi grt uit paal
  2. Mam enpap:
    7 oktober 2012
    toch nog goed weg gekomen met al die politie
    hopen dat het weer beter word
    groetjes uit een straalend son houdoe
  3. Danielle Verhagen:
    7 oktober 2012
    Ahhhhhhhhh jaloers!!!!Gave foto's van min KING!!Geniet vandaag en have fun in Memphis!!!
  4. Vic en faatje:
    7 oktober 2012
    IN EEN WOORD GEWELDIG!!!!!!!!!